وزیر ارشاد در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت پروفسور کاظم معتمد نژاد اظهار داشت: تلاش‌های مجدانه معتمد نژاد در کسوت معلمی با تربیت شاگردانی شایسته، که امروز خود در زمره بهترین استادان و محققان کشور به شمار می‌آیند، در تداوم رشد علمی کشور و سرافرازی و توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور نقشی ماندگار برجای نهاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت پروفسور کاظم معتمدنژاد، پدر علوم ارتباطات، را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت پروفسور کاظم معتمدنژاد، استاد مسلم علوم ارتباطات و پایه‌گذار رویکردهای نوین علمی به ارتباطات اجتماعی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در کشور، ضایعه‌ای اندوهناک و جبران‌ناپذیر برای جامعه علمی و فرهنگی کشور به شمار می‌آید.

 وی نه تنها محقق و مولفی برجسته در حوزه علوم ارتباطات بود، بلکه آثار ارزشمند وی، اثرات ماندگار و موثری بر سایر حوزه‌های علوم اجتماعی و فرهنگی نیز از خود به جای گذاشته است.

 ارزش فعالیت‌های علمی این استاد فرزانه تنها به تحقیقات و تالیفاتش منحصر نبوده، بلکه تلاش‌های مجدانه وی در کسوت معلمی با تربیت شاگردانی شایسته، که امروز خود در زمره بهترین استادان و محققان کشور به شمار می‌آیند، در تداوم رشد علمی کشور و سرافرازی و توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور نقشی ماندگار برجای نهاده است.

اینجانب، به نمایندگی از خانواده بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقدان این استاد فرهیخته را به ملت بزرگ ایران، بویژه دانشگاهیان، فرهنگیان و اصحاب قلم، تسلیت عرض کرده، از خداوند منان برای آن مرحوم مغفور علو درجات و برای خانواده ایشان و عموم بازماندگان، صبر جمیل مسئلت دارم.