دومین نشست تخصصی آسیب شناسی دینی و اخلاق در سینما همگام با جشنواره بین‌المللی پیامبر اعظم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نشست از سلسله نشست‌های آسیب‌شناسی سینمای دینی با رویکرد اخلاق در سینما به همت مجمع جهانی اهل بیت روز سه شنبه 19 آذر در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

محمد شکیبا‌دل مدیر هنری جشنواره پیامبر اعظم با بیان این خبر گفت: اولین نشست از این سلسله نشست‌ها با موضوع "ویژگی‌های کارگردانی فیلم دینی" با حضور فرزاد موتمن و هادی مقدم‌دوست در روز چهارشنبه 10 مهر در محل مرکز مشارکت‌های فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: در نشست دوم از این نشست‌های ده‌گانه این‌بار رسول صدرعاملی و رضا خزایی به واکاوی ماهیت سینمای دینی و هنر دینی خواهند پرداخت و این موضوع را مورد بحث قرار خواهند داد که آیا سینمای دینی اساسا یک ژانر مستقل سینمایی است و یا می‌توان آن را در سایر ژانرهای سینمایی تعریف کرد.

این منتقد سینما ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست‌ها که از این پس هر دو هفته یکبار در یکی از مراکز استان‌های هنرخیز کشور و با شرکت بهترین سینماگران ایران برگزار خواهد شد، علاوه بر آموزش سینمای اخلاق، تشویق جوانان هنرمند برای کار در راستای پاسخگویی به بسیاری از   شبهاتی که دشمنان اسلام برای مخدوش جلوه دادن پیامبر اکرم(ص) با زبان هنر انجام می‌دهند و نظر به اهمیت این مسئله است که مجمع جشنواره بین‌المللی پیامبر اعظم را در دو بخش داستان و فیلم تدارک دیده است.

نخستین دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان "جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)" به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلم‌نامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد شد و جوایز ارزشمندی به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

همچنین مهلت ارسال آثار به این جشنواره که مطابق اعلام قبلی تا 20 آذر تعیین شده بود بنا به درخواست علاقه‌مندان تا 15 بهمن تمدید شده است.