دشتی - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: برداشت محصول از مزارع گوجه فرنگی در دشتی آغاز شد.

امرالله احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزارع شهرستان دشتی، اظهار داشت: برداشت گوجه در پنج هزار و400 هکتار سطح زیر کشت در دشتی آغاز شده است.

وی افزود: شهرستان دشتی یکی از قطب های کشاورزی استان بوشهر است که سالانه با تولید بالغ بر300 هزار تن محصولات زراعی – باغی و دامی نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی ادامه داد: امسال پیش بینی می شود بیش از 270 هزار تن از پنج هزار و400 هکتار سطح زیر کشت برداشت شود که نسبت به سال گذشته رشد 15 درصد داشته ایم.

صادرات بخشی از محصول گوجه فرنگی دشتی به خارج کشور

احمدی با اشاره به میزان برداشت گوجه فرنگی سال گذشته در این شهرستان، اضافه کرد: سال گذشته نیز 225 هزارتن از مزارع گوجه فرنگی برداشت شده است که بیشترین آنها در بخش کاکی بوده است.

وی با اشاره به صادرات بخشی از محصول گوجه فرنگی به خارج کشور خواستار هماهنگی دستگاه‌های صنعت و معدن و حمل و نقل پایانه‌ها به منظور تسریع در صادرات در این محصول شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی تصریح کرد: در جریان زلزله بیستم فرودین ماه 390 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیر ساخت‌های خسارت وارد شده است که پرداخت تسهلات به کشاورزان با توجه به سیل های روی داده ضروری است.