رقابتهای بسکتبال حرفه‌ای NBA با بردهای درخشان میامی، بوستون و اوکلاهما و شکست سنگین خانگی لیکرز ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم میامی هیت بامداد امروز دوشنبه در خانه دیترویت پیستونز با حساب 110 بر 95 به برتری دست یافت. در حالی که مدافع عنوان قهرمانی "دواین وید" را به خاطر مصدومیت از ناحیه دست چپ به همراه نداشت "لبرون جیمز" با کسب 24 امتیاز بار دیگر نقش اول را در کسب این برد ایفا کرد. "ری آلن" گارد با تجربه این تیم هم 18 امتیاز برای میامی به دست  آورد و "کریس بوش" با 16 امتیاز روی فرم بود. 18 هزار و 34 نفر در سالن "آبرن هیلز" شهر دیترویت این بازی را تماشا کردند.

در سالن "استپلس سنتر" شهر لس آنجلس، 18 هزار و 997 نفر قبل از شروع دیدار لیکرز برابر تورنتو رپتورز به شدت کوبی بریانت را مورد تشویق قرار دادند ولی به نظر می رسید او، پائو گاسول و دیگر ستاره‌های لیکرز خواب بودند که نتیجه را 106 بر 94 واگذار کردند. "بریانت" در مدت 27 دقیقه بازی تنها 9 امتیاز کسب کرد. "پائو گاسول" هم با 7 امتیاز وضعیت بدتری داشت. در ترکیب تیم تورنتو "امیر جانسون با کسب 32 امتیاز شب پرفروغی را پشت سر گذاشت.

صحنه‌ پیش از بازی لیکرز مقابل رپتورز. بریانت و یارانش کم فروغ بودند

بوستون سلتیکس هم در خانه نیویورک نیکس شکست سنگین 114 بر 73 را به میزبان تحمیل کرد. "جوردن کارفورد" گارد تیم بوستون با 23 امتیازی که در این بازی به نام خود ثبت کرد موثرترین یار این تیم بود. در آن سوی میدان "کارملو آنتونی" فوروارد مشهور تیم نیویورک تلاش زیادی کرد تا شرایط را تغییر دهد ولی او در میان مدافعان حریف گرفتار شد و تنها 19 امتیاز را در 31 دقیقه کسب کرد. 19 هزار و 812 نفر در سالن "مدیسون اسکوار گاردن" شاهد باخت تیم شهر خود بودند.

اوکلاهما سیتی با درخشش "کوین دورانت" توانست ایندیانا پیسرز را 118 بر 94 از پیش روی بردارد. "دورانت" به تنهایی 36 امتیاز کسب کرد و بهترین بازیکن اوکلاهما بود. "پل جورج" هم با کسب 32 امتیاز نسبت به دیگر بازیکنان پیسرز بهتر ظاهر شد. این بازی 18 هزار و 203 تماشاچی داشت.

در آخرین بازی هم تیم هوستون راکتس برابر مهمان خود اورلاندو مجیک 98 بر 88 پیروز شد. برای تیم میزبان "جیمز هاردن" با کسب 27 امتیاز بهتر از سایر نفرات ظاهر شد. برای اورلاندو هم "آرون آفالو" 16 امتیاز به دست آورد و موثرترین بازیکن تیمش بود.