ارومیه- خبرگزاری مهر: گردهمایی مدیریت مشارکتی آب در حوضه دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان ژاپنی با هدف انتقال یافته ها و تجربیات آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی انتقال یافته ها و تجربیات در مدیریت مشارکتی آب در حوضه دریاچه ارومیه صبح دوشنبه با حضور کارشناسان موسسه جایکای ژاپن، رئییس دفتر آژانس همکاری های بین المللی ژاپن، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، یک تیم از کارشناسان گلستان که قبلا در پروژه ای مشابه این پروژه در آن استان مشارکت داشتند، مدیران سازمان های تعاون روستایی و کلیه مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان غربی آغاز بکار کرد.

مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست و شرکتهای آب منطقه ای سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان نیز در این گردهمایی شرکت می کنند.

مبحث مدیریت مشارکتی آب موضوعی است که در آن کشاورزان با ایجاد تشکل های مرتبط غیردولتی با نظارت جهاد کشاورزی به حل و فصل مشکلات خود در زمینه آب و تبادل نظر در این مورد می پردازند.

با فعالیت این تشکل ها پیش بینی می شود راندمان آبیاری، در سه بخش انتقال، توزیع و کاربرد افزایش یابد که منجر به افزایش درآمد کشاورزان و بهره وری آب شود.

این گردهمایی بخشی از حاصل ملاقات شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که در سپتامبر امسال در نیویورک انجام شد و همچنین ملاقات بین فومیوکیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن و جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در ماه نوامبر در تهران برگزار شد است که در این ملاقاتها طرفین بر همکاری در خصوص مسایل زیست محیطی گفت و گو کرده بودند.