مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس دانشگاه علمي كاربردي خراسان رضوي گفت: دانشگاه علمي كاربردي خراسان رضوي با هدف معرفي دانشگاه علمي كاربردي به متقاضيان و جوانان اقدام به برگزاري نمايشگاه كارآفريني در مشهد خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضايي ظهر دوشنبه در نشست خبري كه به منظور اطلاع رساني درباره نمايشگاه ملي اشتغال و توسعه كارآفريني در مشهد برگزار شد اظهار كرد: قبل از ورود به اين دانشگاه به گونه ديگري فكر مي كردم اما اكنون پس از گذشت يكسال و نيم و ديدن ظرفيت هاي دانشگاه هاي علمي كاربردي نظرم راجع به اين مسئله تغيير كرده است.

رضايي بيان كرد: يكسري مشكلات دراين دانشگاه وجود دارد اما اين مشكلات در كنار نقاط قوت برطرف خواهد شد و نقش دانشگاه علمي كاربردي را در توليد كار و كاربردي كردن علم افزايش خواهد داد.

ساماندهی آموزشگاه های زبان در دستورکار

وي همچنين با اشاره به وجود مراكز غير قانوني آموزش بويژه آموزشگاه هاي زبان اظهار كرد: دانشگاه علمي كاربردي متولي ساماندهي اين آموزشگاه ها است و در حال حاضر به دنبال جمع كردن مراكز غير مجاز هستيم و از ابتداي سال تاكنون دو مركز غير مجاز را پلمپ كرده ايم.

رئيس دانشگاه علمي كاربردي خراسان رضوي همچنين با اشاره به افزايش دانشجويان تحصيلات تكميلي در استان ابراز كرد: در حال حاضر 40 دانشجو در دوره تحصيلات تكميلي مشغول به تحصيل هستند كه اين ميزان با اضافه شدن دو رشته جديد افزايش خواهد يافت.

تحصيل 50 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان

وي همچنين با اشاره به تحصيل 50 هزار دانشجو در دوره كارداني و كارشناسي در سطح استان عنوان كرد: ثبت نام ورودي بهمن ماه از اواخر ماه جاري آغاز خواهد شد.

رضايي در ادامه از برگزاري دوره هاي غير حضوري مديريت خانواده در مقطع كارشناسي خبر داد و اظهار كرد: در حال حاضر هزار و 200 نفر در مقطع كارداني مشغول به تحصيل هستند و با راه اندازي مقطع كارشناسي غير حضوري استقبال از اين رشته بيشتر خواهد شد.

محمد امين ترابي زاده دبير علمي اولين نمايشگاه ملي اشتغال و توسعه كارآفريني در خراسان رضوي نيز با اشاره به برگزاري اين نمايشگان در محل هتل پرديسان مشهد اظهار كرد: اين نمايشگاه سال قبل در چند استان كشور برگزار شده و امسال براي اولين بار از 16 تا18 دي ماه سال جاري در خراسان رضوي برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه با هدف پیوند صنعت و دانشگاه

وي افزود: نمايشگاه با حضور و حمايت 15دستگاه اجرايي در 60 غرفه مجزا و با هدف زمينه سازي موثر براي توليد اشتغال زايي و كار آفريني، پيوند بين صنعت و دانشگاه، آشكار سازي نيازهاي واقعي دانش آموختگان و دانشجويان دانشگاه، تشويق صاحبان صنايع و مشاغل به بهره گيري از منابع انساني در مشهد برگزار خواهد شد.

ترابي گفت: ما در اين نمايشگاه ملزم به داشتن سه كميته علمي، اجرايي و تبليغات و اطلاع رساني هستيم و در صورت اماكن همزمان با نمايشگاه يك كنفرانس با موضوع كارآفريني و اشتغال را هم برگزار خواهيم كرد.

برات علي بابايي دبير كميته اجرايي نمايشگاه نيز با اشاره به مراسم افتتاحيه نمايشگاه در روز 16 دي ماه اظهار كرد: مراسم افتتاحيه ساعت 9 تا 11 صبح در محل هتل پرديسان برگزار خواهد شد.

دبير كميته اجرايي نمايشگاه گفت: مراسم اختتاميه مراسم نيز عصر روز 18 دي ماه در محل برگزاري نمايشگاه برگزار خواهد شد

برگزاري شش كارگاه آموزشي با موضوع كارآفريني و اشتغال

بابايي با اشاره برگزاري شش كارگاه آموزشي با موضوع كارآفريني و اشتغال همزمان با برگزاري اين برنامه بيان كرد: نمايشگاه در شش بخش مختلف برگزار خواهد شد.

وي افزود: نمايشگاه معرفي كارآفرينان و مولدان كسب و كار دانشگاه علمي كاربردي، نمايشگاه معرفي رشته ها و مشاغل قابل احراز دانشگاه، راه اندازي كلينيك اشتغال و كارآفريني، نمايشگاه مشاغل، نمايشگاه مشاغل خانگي و نمايشگاه عكس و توليدات صوتی تصویری مشاغل جزء شش بخش اين نمايشگاه خواهند بود.