مراسم قرعه‌کشی هفدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان چهاردهم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. بر این اساس و با انجام این قرعه‌کشی وضعیت گروه‌بندی بیست و چهار تیم شرکت کننده در این مسابقات مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارسلونا که در کنار پنج شهر دیگر اسپانیا میزبان مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان در سال 2014 خواهد بود، به عنوان محل برگزاری مراسم قرعه کشی این پیکارها انتخاب شده است.

هیات اجرایی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در حالی 14 بهمن‎ماه را به عنون زمان قرعه‌کشی هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان را تعیین کرده که تاکنون بیست تیم سهمیه شرکت در این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند. اسپانیا (میزبان)، آمریکا (مدافع عنوان قهرمانی)، آنگولا، مصر، سنگال، مکزیک، پورتوریکو، آرژانتین، دومینیکن، فیلیپین، کره‌جنوبی، فرانسه، لیتوانی، کرواسی، اسلواکی، اوکراین، صربستان، استرالیا و نیوزلند در کنار ایران کشورهایی هستند که تاکنون مجوز شرکت در این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند.

مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان با حضور 24 تیم برگزار خواهد شد. چهار تیم دیگر شرکت کننده در دوره آتی این رقابت‌ها پیش از زمان قرعه‌کشی و از طریق سهمیه اعطایی (وایلد کارت) مشخص خواهند شد. برزیل، ایتالیا، بوسنی و هرزگوین، لهستان، کانادا، ونزوئلا، ترکیه، چین،‌ قطر، آلمان، فنلاند، نیجریه، یونان، روسیه و رژیم اشغالگر قدس کشورهایی هستند که برای کسب این سهمیه شانس دارند.

در هر صورت با برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان حریفان تیم ملی بسکتبال ایران در این رقابت‌ها مشخص خواهد شد. تیم ملی بسکتبال کشورمان مردادماه گذشته با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا (فیلیپین) برای دومین‌بار صاحب سهمیه جهانی شد.

بسکتبال ایران در مسابقات جهانی ترکیه هم حضور داشت. آمریکا، اسلوونی، برزیل، کرواسی و تونس حریفان ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات بودند.