قزوین- خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: ریشه بسیاری از چالش ها و مشکلات جوامع، عدم تطابق قانون اساسی کشور با فرهنگ و عقاید مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سالار آبنوش ظهر چهارشنبه در جمع دانشجویان که در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان برگزار شد اظهارداشت: شرط برقراری اسلام ناب و بالاترین افتخار یک نظام شیعی و ولائی ؛ نعمت ولایت مطلقه فقیه است.

وی افزود: بزرگ ترین و جدی ترین چالش های این نظام بعد از تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی ایجاد شد.

سردار آبنوش اضافه کرد: دشمنان داخلی و خارجی مخالف پیاده شدن اسلام ناب محمدی در کشور بودند زیرا ولایت مطلقه فقیه عامل اجرای اسلام حقیقی است.

این مسئول با اشاره به شبهه اندازی برخی از افراد در محیط دانشگاه گفت: بعضی از مردم خواسته یا ناخواسته با طرح سوالاتی ابهام برانگیز با موضوع ولایت فقیه در ذهن خالی دیگران شبهه ایجاد می کنند و اگر دانشجویان اشرافی بر جایگاه ولایت فقیه نداشته باشند نمی توانند پاسخ گو باشند و در نتیجه دچار شک و شبهه می شوند.

این مسئول با بیان اینکه حدود 80 درصد کشور ها در جهان با حاکمیت طاغوت اداره می شود و شاید تنها کشوری که با حاکمیت اسلام و قرآن و ولایت اداره می شود نظام جمهوری اسلامی است ادامه داد: قانون اساسی هر کشور باید براساس باورها، اعتقادات، ارزش ها و فرهنگ آن جامعه شکل گرفته باشد در حالیکه متاسفانه اغلب کشورهای دنیا قانون اساسی خود را از غرب گرفته اند و با کمی تغییر نیزآن را پذیرفته اند.

وی لیبرال دموکراسی را مدعی انقراض تمام ادیان خواند و اظهار داشت: از آن جایی که غالب قانون اساسی های جهان سعی در هماهنگ شدن با غرب و لیبرال دموکراسی دارند، با گذشت زمان مردم جوامع یکی پس از دیگری مقابل این قوانین می ایستند و فریاد اعتراضشان بلند می شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علما تصمیم به تدوین یک قانون اساسی بر مبنا و اساس اسلام گرفتند بنابراین تمام صاحب نظران سیاسی به خصوص کشورهایی چون مالزی که ادعای مسلمان بودن و اجرای قانون اسلام را داشتند در انتظار قانون اساسی ایران ماندند.

وی افزود: با انتخاب خبرگان و برگزاری مجلس، قانون اساسی شروع به تدوین شد؛ تا این زمان کشور نسبت به یک مملکت تازه انقلاب کرده آرام بود اما با تدوین اصل ولایت فقیه در قانون اساسی جدی ترین و بزرگ ترین چالش های این نظام به زعم جاهلان و دشمنان نظام ایجاد شد.

سردار آبنوش تاریخ شهادت تمام شهدای ترور شده این نظام را بعد از تصویب این اصل دانست و اذعان داشت: غالب این شهدا از فرهیختگان قشر خود بودند و ترور انسان های عادی بسیار کم اتفاق می افتاد مگر اینکه یک رهگذ عادی در زمان ترور فرد مورد هدف شهید شده باشد.

این مسئول دلیل اصلی استعفای دولت موقت را تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی خواند و ابراز داشت: دشمنان داخلی و خارجی مخالف اجرای این اصل و اسلام حقیقی در جامعه بودند.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) در آخرین روزهای حیات خود، کلمه مطلق را به این واژه اضافه کردند و از آن پس تا امروز شاهد حساسیت های  بسیاری نسبت به این واژه و این جایگاه هستیم.

آبنوش افزود: بعد از تصویب این اصل، گروهک های مختلف رشد قارچ گونه ای پیدا کردند و پیشرفته ترین مسلسل های روز در اختیار این گروهک های تازه شکل گرفته قرار گرفت که اصلی ترین هدف آن ها، حامیان ولایت فقیه بودند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان داشت: تمام برنامه های معاندین و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی با تصویب اصل ولایت مطلقه فقیه نابود شد.

وی عنوان کرد: یکی از شبهات مطرح شده در میان جوانان به خصوص قشر دانشجو، تفاوت حکومت شاهنشاهی و ولایت فقیه است، در پاسخ باید گفت ولایت مطلقه فقیه به معنای اجرای دستور الهی و قرآن در جامعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه امام (ره) برای رعایت و اجرای تمام قسمت های اسلام، کلمه مطلقه را به این واژه افزودند، تشریح کرد: دشمنان اسلام با آگاهی یافتن از حاکمیت فقه جعفری در کشور، اهداف خود را نابود شده دیدند و تا امروز 34 سال از جنگ و درگیری با آن ها می گذرد.

آبنوش علت صف بندی دشمنان در برابر نظام جمهوری اسلامی را وجود ولایت فقیه نامید و توضیح داد: تنها زمانی دشمنان اهداف شوم خود را کنار می گذارند که اصل ولایت فقیه از این نظام حذف شود.

وی در راستای شبهه افکنی های موجود مبنی براینکه علت اطمینان به اجرای قانون اسلام محمدی در جامعه چیست اظهار کرد: از نخستین روز تعیین ولایت فقیه تا امروز هیج متخصصی دلیلی بر عدم تطابق اسلام و قانون اساسی کشور ارائه نداده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه سلطه شیطانی حاکم بر جهان دستور ورود به لایه های پنهانی زندگی مردم را می دهد اذعان داشت: این حکومت ها با وجود آشکار شدن دستورهای غیر اخلاقی خود، هم چنان به فعالیت های خویش ادامه می دهند و یک کشور که ادعای ولایت مطلقه خداوند را کرده است مجرم می خوانند.

آبنوش بالاترین افتخار نظام جمهوری اسلامی را وجود ولایت مطلقه فقیه خواند و گفت: 80 نفر از پاک ترین و متخصص ترین افراد این کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و سایر امور با رای و تایید ملت انتخاب شدند که از میان این تعداد مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه مسلمین انتخاب شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه نظرات حاکم در هیچ جامعه ای هر سه ماه یک مرتبه سنجش نمی شود اذعان داشت: خبرگان از 15 تا 18 اسفند هرسال در طی جلسه ای تصمیمات رهبری را براساس اصول فقه سنجش می کنند و اگر تضادی میان این اصول و ولایت ایشان وجود داشته باشد می توانند مقام معظم رهبری را مورد سوال قرار دهند.

سردار آبنوش اضافه کرد: علاوه بر آن بیش از 140 مرجع تقلید ناظر بر اعمال و رفتار رهبری است که در صورت زاویه دار بودن تصمیمات ایشان با اسلام واکنش نشان خواهند داد که تا امروز هیچ یک از مراجع تقلید کوچک ترین تضادی میان تدابیر ایشان و قوانین اسلام ذکر نکرده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه کلمه مطلق در واژه ولایت مطلقه فقیه به معنای اجرای اسلام ناب است اظهار کرد: مقام معظم رهبری بعد از حضرت مهدی (عج)، پاک ترین انسان حاضر در جهان هستند و جوانان و دانشجویان باید قدردان این نعمت باشند.

آبنوش در پایان گفت: تصمیمات اشتباه مسئولین و مجریان این نظام به هیچ وجه متوجه اسلام و مقام معظم رهبری نیست و همه مسئولان باید برای پرهیز از کجی و انحراف تبعیت از ولایت فقیه داشته باشند.