سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کردستان از دستگیری سارق خودروهای شهروندان سنندجی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی احمدی تبار ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در سه ماه گذشته مسئله سرقت خودروهای روشن در سطح شهر سنندج مورد توجه نیروهای پلیس آگاهی قرار گرفت و خوشبختانه با پیگیری های شبانه روزی موفق به دستگیری سارق این خودروها شدیم.

وی با بیان اینکه تمام این سرقت ها در نتیجه سهل انگاری مالکان خودرو در روشن گذاشتن آنها اتفاق افتاده است، افزود: پس از شناسایی و دستگیری سارق مورد نظر، 17 دستگاه خودروی سرقتی مدل بالا نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه دو دستگاه از این خودروها به صورت قطعه قطعه شده کشف شده است، ادامه داد: این فرد پس از سرقت خودرو آنها را قطعه قطعه کرده و خودروهای مدل بالا که بیش از 30 میلیون تومان ارزش آن بوده است را با اوراق کردن به دو تا سه میلیون تومان می فروخته که در این راستا سه نفر مالخر نیز دستگیر شدند.

احمدی تبار با بیان اینکه افراد معلوم الحال حاضر در جامعه با سرقت اموال دیگران همواره به مردم ضربه می زنند، یادآور شد: این مسئله باید زنگ هشداری برای مردم باشد تا در کنار پلیس که در تلاش است امنیت را برقرار کند، با مواظبت از اموال خود، سارقان را ناکام بگذارند.

هفت باند جرائم مختلف در 20 روز گذشته متلاشی شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های پلیس آگاهی در کشف جرائم مختلف اشاره کرد و بیان کرد: طی 20 روز گذشته هفت باند جرائم مختلف در سنندج شناسایی و متلاشی شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه این باندها 112 فقره جرم مختلف را انجام داده بودند، گفت: در این راستا 25 نفر دستگیر شده است.

احمدی تبار افزود: از این تعداد دو باند مربوط به سرقت موتور سیکلت با 24 فقره سرقت بود که 9 نفر دستگیر شدند و یک باند سرقت منزل نیز شناسایی شد که 19 فقره سرقت انجام داده بودند و سه نفر نیز در این راستا دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه یک باند زورگیری نیز شناسایی شد که دو نفر دستگیر شدند و به هفت فقره زورگیری اعتراف کردند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت کشف جرائم با اجرای طرح یک روزه پلیس آگاهی موفق شد 92 فقره سرقت منزل و 15 دستگاه موتور سیکلت سرقتی را کشف کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: نیروهای پلیس همواره در تلاش هستند تا امنیت را در جامعه برقرار کنند و تا زمانی که یک پرونده را به سرانجام نرسانند قطعا دست از تلاش بر نمی دارند.

احمدی تبار برای اثبات این ادعای خود یادآور شد: در سال 1353 یک جوان 22 ساله سقزی به قتل می رسد که در همان زمان قاتل متواری شده و پرونده مفتوح بوده است.

وی بیان کرد: قاتل فراری پس از گذشت حدود 40 سال از این اتفاق در استان آذربایجان شرقی شناسایی می شود که به دلیل سن بالا در حال حاضر فوت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: رفع مشکلات مردم و برقراری امنیت در سطح جامعه یکی از رسالت های مهم پلیس است که امیدواریم با همکاری و تعامل مردم بتوانیم به این مهم دست یابیم.