يزد - خبرگزاري مهر: سي و ششمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتيل قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه در بخش خواهران، با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، پيش از ظهر پنج‌ شنبه در مراسم اختتاميه اين دوره از مسابقات قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه، اسامی نفرات برتر مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در بخش خواهران را اعلام کرد.

حجت‌ الاسلام محمود میرجلیلی بيان كرد: هیئت داوران این دوره از مسابقات در رشته قرائت بزرگسالان، خانم ها حکیمه شفیعی، ملیحه نوروزی و سعیده فاضلی را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم برگزید.

مسئول ستاد برگزاری اين دوره از رقابت ها بيان كرد: هیئت داوران همچنین در رشته ترتیل بزرگسالان، خانم ها فاطمه السادات کریمی، فائزه دهقان چناری و فاطمه فتاحیان و در رشته قرائت مقطع شکوفه ها خانم ها ریحانه السادات میر کریمی، محدثه راسخی نژاد و مطهره زارع را به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب کرد.

ميرجليلي ادامه داد: همچنين خانم ها نرگس دهقانی، معصومه فلاح و زهره شیخی برگزیدگان رشته ترتیل شکوفه ها شدند.

وي خاطرنشان كرد: در رشته حفظ کل در مقطع شکوفه ها نيز خانم ها زهرا دهقانی، راضیه صادقی و فاطمه فلاح نفرات اول تا سوم و در رشته حفظ 20 جزء شکوفه ها، خانم ها اعظم فتوحی و محبوبه قاسمی رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.

معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان يزد ادامه داد: در رشته حفظ 10 جزء بزرگسالان نيز خانم ها فاطمه ملاعباسی، اکرم جعفری و صدیقه مختاری و در رشته حفظ 10 جزء شکوفه ها خانم ها فاطمه السادات ابراهیمی، الهه سبزه و مطهره ابویی بالاترین رتبه ها را کسب کردند.

وي افزود: خانم ها زینب صالح بیگ، زهرا ثقفی و بتول حیدری نيز رتبه های اول تا سوم و خانم ها موحده آیت اللهی فاطمه تقی زاده، رویا فلاح برترین های رشته حفظ کل بزرگسالان بودند.

ميرجليلي ادامه داد: افراد برگزيده در اين دوره از رقابت ها، به مرحله كشوري راه مي يابند و در آن مرحله با برگزيدگان مراحل استانهاي ساير استانها با يكديگر رقابت مي كنند و پس از آن در صورت كسب رتبه هاي برتر، به مسابقات بين المللي اعزام مي شوند.

وي با بيان اينكه استان يزد در اين زمينه همواره خوش درخشيده است، يادآور شد: طي دو سال گذشته، دو قاري از استان يزد توانستند رتبه اول مسابقات بين المللي را از آن خود كنند.

ميرجليلي همچنين يادآور شد: در بخش آقايان اين رقابت ها نيز كه در اوايل آبان ماه سال جاري برگزار شد، نفرات برگزيده اعلام و به مسابقات كشوري معرفي شدند.

وي افزود: در مجموع سه هزار و 500 نفر از استان يزد در مرحله شهرستاني سي و ششمين دوره مسابقات قرآن كريم اداره اوقاف شركت كرده بودند كه برترين هاي اين بخش به مرحله استاني راه يافتند و پس از رقابت در اين مر حله، در مرحله كشوري با يكديگر رقابت مي كنند.

ميرجليلي يادآور شد: اين رقابت ها در دو بخش آقايان و بانوان و در دو گروه سني شكوفه ها و بزرگسالان و در رشته هاي حفظ، قرائت، ترتيل و تفسير برگزار شد.