بروجرد - خبرگزاری مهر: پروژه مسکن مهر بروجرد که مراحل پایانی کار خود را طی می کند در حال حاضر با مشکل حادی مواجه نیست و تنها در تامین برخی زیرساختها مشکلات وجود دارد که انتظار می رود دستگاههای خدمات رسانی روند کار را تسریع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان صبح پنج شنبه در جلسه کارگروه مسکن مهر بروجرد در محل فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: در حال حاضر در سایت مسکن مهر بروجرد شش هزار و 511 واحد توسط 31 تعاونی در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: از این تعداد سه هزار و 800 واحد بطور 100درصد و مابقی واحدها 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ملکی افزود: تاکنون در مجموع 250 میلیارد تومان به پروژه های مسکن بروجرد تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه همه واحدهای مسکن مهر بروجرد دارای سند مالکیت هستند ادامه داد: همچنین از سه هزار واحد مسکنی که برای دریافت دفترچه اقساط به بانک معرفی شده اند تاکنون حدود 350 واحد موفق به دریافت دفترچه اقساط شده اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در اجرای مسکن مهر بروجرد مشکل خاصی وجود ندارد و تعاونی ها می بایست نسبت به تکمیل پرونده های واحدهایی که هنوز به اتمام نرسیده اند اقدام و دستگاههای خدمات رسان تمام امور مربوط به خود را در این واحدها تکمیل کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد نیز افزود: همه تعاونی ها موظف شدند نسبت به تعیین قیمت تمام شده هر واحد مسکن مهر اقدام و آن را به متقاضیان اعلام کنند.

مهدی پازوکی تصریح کرد: همچنین مقرر شد ظرف یک هفته تعداد واحدهایی که هنوز موفق به نصب کنتور گاز نشده و مشکل دارند اقدام و پرونده های آنها توسط تعاونی های مربوطه شناسایی و به شرکت گاز شهرستان تحویل داده شوند.

وی ادامه داد: همچنین سه هزار و 300 واحد موفق به دریافت دفترچه اقساط نشده که می بایست ظرف ده روز متقاضیان به بانکها مراجعه و نسبت به دریافت دفترچه اقساط اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکل آسفالت برخی از معابر اصلی و فرعی سایت مسکن مهر بروجرد افزود: شهرداری موظف است هرچه سریعتر نسبت به آسفالت معابر اصلی و فرعی و پاکیزه کردن جداول سطح سایت مسکن مهر اقدام کند و مشکلات موجود را رفع کند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد اظهار داشت: همچنین مقرر شد ظرف 45 روز هزار و 500 واحدی که باقی مانده، تعاونی ها نسبت به تکمیل پرونده های انشعابات و تمامی دستگاههای خدمات رسان نسبت به هرچه سریعتر تکمیل کردن زیرساختهای آنها اقدام کنند.