نايب رئيس فدراسيون كشتی اعلام کرد تمامی تمهيدات لازم را برای مقابله با معضل دوپينگ در اردوهای آماده‌سازی رده‌های مختلف تيم ملی انجام شده است.

علیرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب در خصوص مثبت اعلام شدن تست دوپینگ امیر علی اكبری ضمن بیان مطلب فوق گفت: در تمامی اردوهای تیم‌‍های ملی از رده‌های سنی نونهالان تا بزرگسالان پزشكان تغذیه و ضد دوپینگ حضور داشته و تمامی كشتی گیران را در این زمینه زیر نظر دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در اردوی نونهالان مربیان و كشتی گیران زیر نظر دكتر طاهری رئیس كمیته پزشكی فدراسیون كشتی با انواع مكمل های مجاز آشنا می‌شوند. از سوی دیگر دكتر امیر ساسان و دكتر امیر رشید لمیر نیز در تمامی اردوهای تیم های ملی در همه رده‌های سنی مسائل تغذیه و استفاده از مكمل‌های مجاز را زیر نظر دارند و همانطور كه دیده‌اید در دو سال اخیر این موضوع در تیم‌های ملی اتفاق نیافتاده است.

نايب رئيس فدراسيون كشتی همچنین تصریح كرد: البته ما در كشورمان به دلیل فقدان آزمایشگاه و هزینه‌های بین‌المللی ناشی از آن در انجام تست دوپینگ با محدودیت روبرو هستیم، اما به رغم این موضوع در آموزش و آگاه‌سازی كشتی گیران تمامی تلاش های لازم صورت گرفته است.

وی تاكید كرد: امیر علی اكبری از بدو ورودش به تیم ملی پس از دوران دوساله محرومیت راهی رقابت‌های دانشجویان جهان شد و در آنجا مدال نقره گرفت و در نمونه گیری انجام شده نیز تست وی منفی اعلام شد. ما پس از این موضوع به وی اعتماد كردیم و هیچگاه تصور نمی‌كردیم او مجددا چنین اشتباهی را مرتكب شود.

دارنده مدال نقره المپیک در ادامه یادآور شد: محرومیت كنونی اكبری هم مربوط به رقابتهای جهانی 2013 مجارستان بوده و چون این امر برای دومین‌بار در طی سال‌های 2011 تا 2013 اتفاق افتاده، این کشتی‌گیر مادام العمر محروم شده است.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: فدراسیون با تمام توان با معضل دوپینگ برخورد كرده و مدرك و شاهد واضح و روشن آن نیز پاك بودن تمامی كشتی گیران ما در رقابتهای جهانی، آسیایی و جام جهانی طی دو سال اخیر بوده است. فدراسیون كشتی مورد پیش آمده نیز كه برای دومین بار برای علی‌اكبری رخ داده اتفاق افتاده را نیز  به هیچ عنوان تایید و توجیه نمی‌كند، اما نمی‌توان رفتار برخی كشتی گیران را در خارج از اردو تحت كنترل مداوم و شدید قرار دهد.

رضایی همچنین گفت: ما به تمامی ملی پوشان آموزش های لازم را داده و تمامی مخاطرات و محرومیت‌های استفاده از مواد نیروزا را توضیح داده‌ایم اما اینكه برخی از كشتی گیران بدون توجه به این مسایل بطور خودسرانه دست به استفاده از مواد نیروزا می‌زنند، از حیطه اختیارات ما خارج است.