رشت – خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: گونه های گیاهی و درختی جنگل های خزری در نوع خود کم نظیر است از اینرو باید در حفاظت این گونه ها بیشتر تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  رحمت الله رحمانی شامگاه یکشنبه در جمع کارشناسان منابع طبیعی استان با بیان اینکه حفظ جنگل و منابع طبیعی به یکی از الزامات بی بازگشت در دنیای معاصر تبدیل شده است، افزود: اهمیت جنگل ها امروز با زندگی مردم گره خورده است.

وی همچنین با بیان اینکه جنگل های خزری نقش حیاتی برای گیلان دارند، اظهارداشت: وجود کشاورزی پر رونق، آب آشامیدنی و آب کشاورزی فراوان، گردشگری پویا همه و همه به واسط جنگل های سر سبز در این استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه تولید نهال از ظرفیت های مهم این استان است، گفت: گیلان در بین استان های شمالی در زمینه تولید نهال جایگاه ویژه دارد.

وی افزود: علاوه بر بخش دولتی بخش های خصوصی نیز در گیلان در عرصه پرورش نهال بسیار فعال بوده و سالانه در آمدزایی خوبی دارند.

رحمانی در ادامه از تولید سالانه افزون بر پنج میلیون اصلحه نهال در استان خبر داد و اظهارداشت: از این میزان دو میلیون نهال از سوی منابع طبیعی ( نهال جنگلی ) و بقیه توسط بخش خصوصی تولید می شود.

وی  یادآورشد: با احیای تمامی نهالستان های گیلان،  ظرفیت تولید نهال این استان به 10 میلیون اصلحه نهال در سال خواهد رسید.