دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به نشست هیات اجرایی این کمیته و بیانیه‌ای که قرار بود علیه محمود خسروی وفا صادر شود گفت که تصمیمی برای انجام این کار نداشتیم. وی همچنین اعلام کرد که برای امیر خادم امکان حضور در مجمع انتخاباتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام افشارزاده پس از پایان نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که امروز دوشنبه در محل این کمیته برگزار شد با اشاره به اعضای حاضر و غایب اظهار داشت: محمد علی آبادی، مهدی قدمی، علی کفاشیان، رباب شهریان، ناطق نوری و سید مهدی هاشمی از افراد حاضر در نشست بودند که با حضور آنها موضوعات مورد نظر را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه مهدی کرباسیان به دلیل حضور در یک نشست و محمود خسروی وفا همراه با محمود مشحون به دلیل مسافرت در نشست امروز غایب بودند، خاطرنشان کرد: در این نشست در مورد آیین نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک بررسی هایی انجام دادیم اما قرار شد در نشست صبح روز سه شنبه تصمیم گیری نهایی را انجام دهیم. هنوز روی مسائلی که در مورد آنها شبهه وجود دارد و آنچه از بیرون مطرح شده صحبت نکردیم تا بتوانیم تصمیم نهایی را بگیریم.

افشارزاده تاکید کرد: با توجه به اینکه از روز شنبه ثبت نام کاندیداها برای حضور در مجمع انتخاباتی آغاز می شود باید آیین نامه انتخاباتی را کامل کنیم تا همه از موارد آن اطلاع داشته باشند و خودشان را با آن وفق دهند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد بیانیه ای که قرار بود در پایان نشست هیات اجرایی امروز علیه خسروی وفا صادر شود، یادآور شد: به هیچ عنوان قرار نبود چنین کاری را انجام دهیم. بهتر است در این مورد صحبت ها این گونه دست به دست هم نشود و موضوع به حال درون جلسه ای دنبال شود.

"شما تاکید دارید که ثبت نام کاندیداها باید بر اساس آیین نامه انتخاباتی که فردا نهایی می شود انجام شود پس چطور در مهلت پیشین که برای ثبت نام از کاندیداها تعیین شده بود حرفی از آیین نامه انتخاباتی به میان نیامده بود"؟ افشارزاده در پاسخ به این پرسش مهر گفت: آن زمان فقط چند نفر نسبت به دریافت فرم ثبت نام اقدام کردند اما هیچ ثبت نامی به صورت رسمی انجام نشد ضمن اینکه از اول هم قرار بود انتخابات به تعویق بیفتد!

وی ادامه داد: طبق اساسنامه جدید باید آیین نامه انتخاباتی داشته باشیم و بر اساس آن انتخابات را برگزار کنیم این آیین نامه در هیات اجرایی تصویب می شود و نیازی به تصویب آن در مجمع نیست.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تاکید کرد که انتخابات این کمیته در تاریخ مقرر یعنی 30 دی ماه برگزار می شود و به هیچ عنوان به تعویق نخواهد افتاد.

افشارزاده در مورد اینکه آیا شرایط حضور امیر خادم در انتخابات وجود دارد، گفت: این کار  باید بر اساس اساسنامه ورزشکاران انجام می شد که این کار انجام نشده است در هر صورت امکان ورود خادم وجود ندارد.

وی در مورد اینکه چرا هادی ساعی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران در نشست هیات اجرایی حضور ندارد، تصریح کرد: بعد از برگزاری انتخابات جلسات هیات اجرایی با حضور ساعی یا نماینده ای دیگر از کمیسیون ورزشکاران برگزار می شود. به دنبال گرفتن مجوزهای لازم در این زمینه هستیم.

افشارزاده در این زمینه و در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه کمیته بین المللی المپیک دو سال پیش حضور نماینده ورزشکاران در جلسات هیات اجرایی را تثبیت کرد پس چرا کمیته ملی المپیک تازه به دنبال گرفتن تاییده است،"؟، گفت: اساسنامه ما به تازگی تصویب شده و ما بر اساس اساسنامه جدید کار می کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد استعفای محمد جمشیدی و اینکه بالاخره نماینده باشگاهها در مجمع انتخاباتی چه کسی است، گفت: ما در ایران اتحادیه باشگاههای فوتبال داریم نه اتحادیه کل باشگاهها، در این زمینه هم هنوز تصمیم نگرفته ایم، در هر صورت نتیجه را اعلام می کنیم.