سرپرست پیشین فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه از برکناری خود ناراحت نیست تاکید کرد: بعید می‌دانم فدراسیون قایقرانی بار دیگر با تعلیق مواجه شود.

خسرو ابراهیمی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اتفاقاتی که در یک و نیم سال اخیر برای فدراسیون قایقرانی رخ داد خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم پیش باتوجه به شرایطی که فراهم شد وزارت ورزش با استفاده از مفاد قانونی اقدام به جایگزین برای رئیس فدراسیون قایقرانی کرد که به هر دلیل از نظر آنها صلاح بوده است.

وی افزود: با توجه به اشرافی که بر این فدراسیون دارم در خصوص تعلیق فدراسیون جهانی باید بگویم هر کسی که باعث و بانی این کار بوده نامردی کرده است چرا که مالکیت آن به جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد نه فرد خاصی.

سرپرست پیشین فدراسیون قایقرانی ادامه داد: متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته رایزنی‌ها به نتیجه نرسید و ورزشکاران ما در مسابقات برون مرزی شرکت نکردند که این موضوع ناراحتی همه را به دنبال داشت. همچنین در ساعات اولیه حضور من در راس این فدراسیون نامه‌ای از فدراسیون جهانی به دستمان رسید که عنوان کردند تنها در صورتی که ورزشکاران ایران زیر نظر پرچم کشور دیگری فعالیت کنند‌، می‌توانند در مسابقات حضور پیدا کنند که پاسخ دادیم این کار زمانی انجام می‌گیرد که از روی جنازه ما رد بشوند.

ابراهیمی درباره رفع تعلیق فدراسیون قایقرانی تصریح کرد: با خرد جمعی و تلاشی که صورت گرفت در حدود یک ماه توانستیم تعلیق را برداریم و بدون اینکه ریالی هزینه شود اساسنامه را تغییر دادیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران در ماه‌های اخیر توضیح داد: در دوره قبل مربیان خارجی حضور داشتند که از 4 تا 7 هزار دلار در ماه دستمزد دریافت می‌کردند و ما در شرایطی که فدراسیون تحریم بود و مربیان و ورزشکاران آسیب‌های روحی زیادی دیده بودند آن را تحویل گرفتیم اما نتایج خیلی خوبی را در روئینگ، جوانان آسیا و رقابت‌های کانوپولو  کسب کردیم.

سرپرست پیشین فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: ما با کسب 20 مدال طلا، 14 نقره و 8 برنز بالاترین مدال تاریخ قایقرانی را در رقابت‌های قهرمانی آسیا کسب کردیم ضمن اینکه در کنگره آسیایی از جایگاه دنیامالی و تیمورتاش دفاع کرده و برای مرتضی محرابی و مسعود مهدوی‌نیا کرسی کسب کردیم.

ابراهیمی در پاسخ به این سئوال که چرا ورزشکاران از اردوها ناراضی بودند بیان کرد: ما در چهار ماهی که وزیر نداشتیم  پولی از وزارت ورزش دریافت نکرده بودیم و تنها حقوق ورزشکاران و مربیان در سه ماه آخر پرداخت نشد با این حال کیفیت تغذیه در اردوها مناسب بود و تنها اعتراض آنها به خاطر تغذیه میان وعده بود که قرار شد یک پزشک تغذیه از فدراسیون پزشکی ورزشی به جمع ما اضافه شود

سرپرست پیشین فدراسیون قایقرانی ادامه داد: وزارت ورزش مدام امروز و فردا می کرد و برای همین بود که چند ماه ورزشکاران حقوق نگرفتند که البته حق داشتند ناراحت باشند اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها در حالی که اردوها تمام شده بود کلمه اعتصاب را به کار بردند این در حالی بود که ما اردو نداشتیم و اردوها با هماهنگی من و سرمربی تیم پایان یافته بود.

وی در خصوص شایعه احتمالی تعلیق مجدد فدراسیون قایقرانی به خاطر دخالت وزارت ورزش گفت: بعید می‌دانم این اتفاق رخ بدهد البته برخی‌ها ممکن است از این ابزارها استفاده کنند و مثل دوره قبل به دنبال اهداف خود باشند اما من نه تنها از تصمیم وزارت ورزش ناراحت نشدم که آن را رنسانسی در ورزش کشور دانسته و خودم با قدرت در انتخابات ریاست فدراسیون قایقرانی حضور پیدا خواهم کرد.