رییس اداره محیط زیست اسفراین از دستگیری متخلفی که با سلاح جنگی به شکار حیات وحش می رود خبر داد.

حمید فخرایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود:  نیروهای یگان محیط زیست اسفراین در تاریخ ۱۳۹۲/۹/۲۱ حین انجام گشت و کنترل متوجه حضور سه فرد مشکوک در داخل منطقه حفاظت شده سالوک در محدوده ای بنام دره قالنجی شدند.

به گفته وی، محیط بانان پس از زیر نظر گرفتن و شناسایی آنها، اطمینان حاصل کردند که این افراد به منظور شکار غیرمجاز وارد منطقه شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین اظهار داشت: پس از اعزام اکیپی از نیروهای کمکی به ارتفاعات،  محیط بانان جهت دستگیری متهمین وارد عمل شده و شکارچیان با مشاهده مامورین فرار کردند.

فخرانی افزود: پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چندین تیر هوایی توسط محیط بانان، یکی از متهمان حین فرار از از صخره ها سقوط کرده و از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد و دو نفر از متخلفین موفق به فرار شدند.

وی تصریح کرد: متهم آسیب دیده پس از خلع سلاح، توسط محیط بانان دستگیر و جهت انجام مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: از متخلف دستگیر شده یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف ۱۱ تیر، ۲ تیر کلاشینکف و ۸ عدد فشنگ چهارپاره کشف و ضبط شد.

فخرانی افزود:  این متهم برای بازجویی جهت شناسایی همدستان متواری و بررسی حمل سلاح جنگی، تحویل پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان شده و پرونده شروع به شکار مجرم جهت رسیدگی قضایی به دادگاه ارسال شد.