اصفهان – خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 15 هزار میلیاردی سهم مالیاتی بودجه 93 گفت: بودجه سالیانه سندی در راستای دخل و خرج کشور و مبحث هدفمندی یارانه یکی از مهم ترین خرج های کشور است و با توجه به عدم ارائه این مبحث در بودجه 93 لازم است دولت لایحه خود در این باره را هر چه زودتر ارائه دهد تا همزمان با ارائه لایحه بودجه در مجلس بررسی شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژگی های بودجه سال 93  اظهار داشت: سهم مالیاتی بودجه سال آینده 15 هزار میلیارد تومان بیش از سال گذشته است و حدود شش هزار میلیارد تومان نیز سهم بودجه جاری و هزینه ای افزایش پیدا کرده اما مابقی آن تفاوت زیادی با سال گذشته ندارد.

وی افزود: از جمله کمبودهای بودجه امسال این است که دولت سهم یارانه ها را در بودجه مشخص نکرده و لازم است لایحه خود در این باره را هر چه زودتر به مجلس ارائه دهد تا همزمان با ارائه لایحه بودجه بررسی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بودجه سالیانه سندی در راستای دخل و خرج کشور است و در این میان مبحث هدفمندی یارانه یکی از مهم ترین بودجه های کشور است که باید در باره آن تصمیم گیری شود وگرنه اشکالاتی در بودجه کل ایجاد می شود.

کنترل تورم نباید منجر به کاهش رونق اقتصادی شود

وی تاکید کرد: یکی از اهداف مهم بودجه 93 کنترل تورم است که کاری قابل تقدیر محسوب می شود اما باید دقت کنیم که اگر کنترل تورم باعث کاهش رونق اقتصادی و رکود در این موضوع شود بودجه کشور انقباضی خواهد شد.

حاجی با اشاره به زمان بررسی لایحه در مجلس بیان داشت: مجلس از یکم تا چهارم دی ماه فرصت ارائه پیشنهاداتی در زمینه لایحه بودجه را دارد و از چهارم تا دهم دی ماه نیز کمیسیون های تخصصی به بررسی بودجه می پردازند.

وی اضافه کرد: از 15 دی ماه تا آخر ماه نیز  بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی و در صورت لزوم این فرصت 15 روز دیگر نیز تمدید می شود و با این احتساب به احتمال قوی از 14 بهمن ماه نمایندگان وارد امر بررسی بودجه 93 در صحن علنی مجلس می شوند.