زنجان -خبرگزاری مهر: رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در آستانه اربعین حسینی در زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،جواد غم‌پرور افزود: مراسم ویژه اربعین حسینی، در شب اربعین و صبح روز اربعین در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم ویژه اربعین حسینی ساعت هشت شب در حسینیه اعظم زنجان آغاز می‌شود، تصریح کرد: صبح روز اربعین نیز این مراسم از ساعت 9 آغاز و اجرا می‌شود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه سخنرانی هر دو مراسم در شب و صبح اربعین توسط امام جمعه اردبیل، حجت‌الاسلام حسن عاملی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: پس از سخنرانی حجت‌الاسلام عاملی در روز اربعین، عزاداری داخل مسجد حسینیه اعظم نیز انجام می‌گیرد.

غم پروراز حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به مناسبت اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: این دسته روز اربعین به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) حرکت می‌کند.

وی مرتضی حیدری، محمود حسینی و علیرضا بیگدلی را مداحان مراسم اربعین حسینی در حسینیه اعظم زنجان برشمرد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در ادامه با اشاره به مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) در آستانه اربعین حسینی، اذعان داشت: این مراسم فقط ویژه بانوان برگزار می‌شود.

غم پرور زمان اجرای مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) را در زنجان روز 28 آذر ماه اعلام کرد و گفت: این مراسم توسط 20 نفر از بسیجیان به صورت نمایشی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) با همکاری حوزه مقاومت بسیج فاطمه‌الزهرا (س) در حسینیه اعظم زنجان اجرا می‌شود.

 اعزام ورزشکاران زنجانی در مسابقات سنگنوردی جام دماوند

مسابقات سنگنوردی جام دماوند 29 آذر در تهران برگزار می شود که  5 ورزشکار خوب زنجانی در آن شرکت می کنند.

 در این مسابقات که تهران میزبانی را به عهده دارد، استان های مختلفی برای این مسابقه خود را آماده کرده اند که استان زنجان پیش قدم خواهد بود.

اسامی ورزشکاران اعزامی به این مسابقات به شرح ذیل است:

حامد جعفری، محمد رضا بیگدلی، وحید اوجاقلو، مجید جعفری ، صادق یوسفی  به عنوان ورزشکار در این مسابقات حضور دارند.

داوران زنجانی ، مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان را قضاوت می کنند

در مسابقات  کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشوری که 27 آذر به مدت 3 روز در شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی برگزار می شود داوران خوب زنجانی این مسابقات را قضاوت خواهند کرد.

داورانی که از استان زنجان و استان های دیگر اعزام می شوند باید عصر مورخ 27 آذر در محل مسابقات حضور داشته باشند.

اسامی داوران زنجانی اکبر نصیری داور درجه 2 بین الملل، محمد عادلپور هیات ژوری، حسین چرمی داور درجه 2 بین الملل می باشند و همچنین داوران دیگری هم از استان های مختلف در این مسابقات حضور دارند ، از جمله داوران درجه یک بین الملی از استانهای ایلام، کردستان، یزد، قزوین هستند.

اسامي داوران و ناظران رقابت‌ كشتي آزاد ثامن الحجج مشهد و شهداي زنجان اعلام شد

اسامی داوران و ناظران در هفته سوم و پاياني مرحله مقدماتي ليگ برتر کشتی که بین تیم های موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج مشهد با شهداي زنجان است مشخص شد.

این دیداردر سالن شهيد بهشتي مشهد جمعه 29 آذر- ساعت 16 برگزار خواهد شد.

رحيم جدي از تهران (ناظر فدراسيون و نماينده سازمان ليگ)، محمد ابراهيم امامي از تهران (سرپرست مسابقات و رئيس سازمان ليگ) ، حسن بذرافشان (نماينده فدراسيون و دبير هيأت كشتي استان خراسان رضوي)، رمضانعلي رمضان نژاد از مازندران(هيأت ژوري) و داوران عباس شجاعي از فارس، محمد ربيع‌پور از مازندران، منصور كياني ازكرمانشاه و اصغر محمدي ازتهران قضاوت از این مسابقات را بر عهده دارند.