خرم آباد - خبرگزاری مهر: بعد از 70 سال درجا زدن فرودگاه خرم‌آباد به نظر می‌رسد شانس در خانه فرودگاه هفتاد ساله را زده‌است تا شاهد برگزاری پروازهای برون مرزی باشد که در این میان سفر به نجف به عنوان نخستین پیشنهاد در انتظار پاسخ و استقبال مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سنگ بنای فرودگاه خرم‌آباد در سال 1322 گذاشته شد تا این فرودگاه 70 سالگی خود را در حالی پشت سر بگذارد که حسرت به دل برقراری پروازهای برون مرزی باقی مانده است.

این در حالیست که این فرودگاه دارای مجوز و امکانات برقراری پروازهای برون مرزی است که به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که از این ظرفیت استفاده لازم صورت گیرد.

در این راستا اولین زمزمه ها برای برقراری پرواز عتبات عالیات در فرودگاه خرم آباد با حضور استاندار جدید لرستان به گوش رسید تا هوشنگ بازوند در گام نخست تطویل باند فرودگاه خرم‌آباد برای برقراری پرواز حج و در گام بعدی فراهم آوردن شرایط برای راه اندازی پرواز عتبات عالیات را در دستور کارش قرار دهند.

وی در جریان نشست خبری اخیر خود با اشاره به سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه توسعه فرودگاه خرم آباد ابراز امیدواری کرده است که سال آینده لرستان شاهد برقراری پرواز حجاج باشد.

به هر روی تا فراهم آمدن شرایط در فرودگاه خرم آباد برای پذیرش هواپیماهای پهن پیکر و برقراری پرواز حج، مسئولان به این فکر افتادند تا پای پروازهای عتبات عالیات را به فرودگاه خرم آباد باز کنند تا پایانی بر 70 سال حسرت به دلی این فرودگاه باشد.

پیگیری پرواز به نجف اشرف از فرودگاه خرم‌آباد

حمید الیاسی مدیرکل حج و زیارت استان لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان به دنبال دایر کردن پرواز نجف اشرف در فرودگاه خرم آباد هستیم.

وی از مردم برای استقبال از این پروا دعوت می کند و ادامه می دهد: مردم استان لرستان در صورتیکه تمایل دارند از این پرواز استفاده کنند می توانند به دفاتر مسافرتی مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیر کل حج و زیارت استان لرستان با بیان اینکه دفاتر مسافربری استان نیز برای ثبت نام زائرین لرستانی برای سفر به نجف اشرف اعلام آمادگی کرده اند یادآور می شود: حج و زیارت استان لرستان نیز آمادگی کامل برای اعزام زائران و همچنین اسکان آنها را دارد.

الیاسی البته برگزاری این پرواز را در گرو استقبال مردم می داند و یادآور می شود که زمان برگزاری این پرواز از طریق صدا و سیما و همچنین رسانه های استان به اطلاع مردم رسانده می شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که استاندار لرستان نیز پیش از این با اشاره به برقراری پروازهای عتبات عالیات در استان گفته بود که در صورتی 80 درصد از مسافران این پرواز تامین شوند و مردم استقبال لازم را داشته باشند این پرواز برگزار می شود.

بازوند عنوان کرده بود که در این راستا با شرکتهای هواپیمایی هماهنگی لازم صورت گرفته و این شرکتها نیز برای برقراری این پرواز در فرودگاه خرم آباد اعلام آمادگی کرده اند.

مجید کیان پور معاون عمرانی استانداری لرستان نیز از توافق برای برقراری پرواز مستقیم به نجف اشرف و مشهد خبر داده و البته یادآور شده بود که برقراری این دو پرواز مهم منوط به همکاری  دفاتر خدمات گردشگری در سطح استان و استقبال مردم است.

مدیر فرودگاه خرم آباد نیز در واکنش به اظهارات مسئولان در زمینه دایر شدن پرواز عتبات عالیات به مهر می‌گوید: شرکت‌های هواپیمایی در صورت استقبال مردم اقدام به دایر کردن پرواز می کنند.

اسفندیار کیانی معتقد است که برگزاری و نگه داشتن پروازها در فرودگاه خرم آباد آسان تر از برقراری مجدد آنها پس از لغو است و در این راستا از مردم و دفاتر مسافربری می خواهد در صورت دایر شدن پروازها با استقبال خود مانع از لغو آنها و از دست رفتن فرصتهای به وجود آمده شوند.

به هر روی به نظر می رسد حال که فرصت دایر شدن پروازهای برون مرزی به دست آمده است نباید این فرصت را به راحتی از دست داد که در این میان نقش شرکتها و دفاتر مسافربری و همچنین استقبال مردم از این پروازها حائز اهمیت است؛ باید منتظر ماند و دید که آیا حسرت 70 ساله فرودگاه خرم آباد برای برقراری پرواز برون مرزی به پایان خواهد رسید و یا باید منتظر پرواز حج سال آینده از این فرودگاه ماند.