کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افزایش بیش از دو برابری مرگ و میرها بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن خبر داد و گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 19 نفر به این دلیل فوت کرده اند.

آرش سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرگ و میر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در هشت ماهه نخست سال جاری در استان کرمانشاه بیش از دو برابر افزایش داشده است.

سالاری گفت: از ابتدای سال تاکنون 19 نفر در استان کرمانشاه بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن جان خود را از دست داده اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل 9 مورد بوده است و این افزایش دو برابری مرگ میر ها با گاز منواکسید کربن را نشان می دهد.

وی 12 مورد از فوتی ها به این دلیل را در دو ماهه مهر و آبان و هم زمان با کاهش دمای هوا اعلام کرد و افزود: از 19 نفر فوت شده بر اثر مسمومیت با منواکسید کربن هشت نفر زن و 11 نفر مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه دلایل افزایش این حوادث را عدم توجه به نکات ایمنی از سوی قربانیانف عدم استفده از کلاهک های منایب برای دودکش و استفاده از بخاری های بدون دودکش اشاره کرد.

مرگ 45 نفر در استان کرمانشاه بر اثر حوادث کار

سالاری همچنین مرگ بر اثر حوادث کار در استان کرمانشاه را 45 مورد عنوان کرد و افزود: این آمار مربوط به 6 ماه نخست سال جاری است.

وی تصریح کرد: ایمنی کار باید به حد مطلوب برسد چرا که چنین حوادث دلخراشی در اثر عدم رعایت ایمنی کار توسط کارگران و عدم مهیا کردن امکانات ایمنی کار از سوی برخی از کارفرمایان رخ می دهد که باید با توجه به این موارد آمار مرگ و میر در اثر حوادث کار را به حد اقل رساند.