جدیدترین تصویر منتشر شده در خصوص فعالیت های تروریست های خارجی در سوریه حکایت از دعوت این افراد از هموطنان خود برای سفر به خاورمیانه و پیوستن به گروههای تروریستی در این کشور عربی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در نوار ویدئویی که در اینترنت منتشر شده مردی ماسک دار که انگلیسی حرف می زند و لهجه بریتانیایی دارد، از هموطنان خود می خواهد که به سوریه رفته و با تروریست های حاضر در این کشور برای برهم زدن امنیت و ثبات و سرنگونی دولت این کشور همکاری کنند.

هر چند پیشتر خبرهایی در مورد حضور تروریست های اروپایی در سوریه منتشر شده بود و مقامات کشورهای اروپایی نیز به ناچار به این امر اعتراف کرده بودند اما انتشار تصاویری که به طور مستقیم حکایت از حضور تروریست های غربی در سوریه دارند ثابت می کند که حضور آنها در سوریه با کمک و مساعدت مقامات کشورهای مختلف انجام می شود.

در این تصویر سه دقیقه ای فردی که در مقابل دوربین قرار گرفته به صراحت از انگلیسی های افراطی می خواهد تا در فعالیت های تروریستی در سوریه مشارکت کنند.

روزنامه دیلی تلگراف در این رابطه چندی قبل  اعلام کرد که نزدیک به 300 جوان انگلیسی به سوریه رفته اند تا با دولت این کشور مبارزه کنند. ‌این روزنامه درباره بازگشت این عناصر به انگلیس در شرایطی که دوره هایی در مورد بهترین شیوه های تروریستی را فرا گرفته‌اند، هشدار داد.

این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت که انگلیسیها بیشترین گروه را از میان کشورهای غربی برای مبارزه با دولت سوریه به این کشور اعزام کرده اند.

در همین رابطه چندی پیش وزیر کشور بلژیک اعلام کرد که شمار اتباع اروپایی که برای برهم زدن امنیت و ثبات سوریه به این کشور رفته اند به دو هزار نفر بالغ می شود. وی بدون اشاره به چگونگی دریافت این آمار تصریح کرد: ارزیابی ها نشان می دهد که تعداد اتباع اروپایی مسلح در سوریه بین ۱۵۰۰ تا دو هزار نفر است.

درهمین حال، مانوئل ولز وزیر کشور فرانسه نیز در ارزیابی خود گفت ۱۸۰ جنگجو از فرانسه برای جنگ به سوریه رفته اند که نسبت به پیش از تابستان، افزایش دوبرابری را نشان می دهد.