همدان – خبرگزاري مهر: فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه با اضافه كردن سبوس به آردها عملا و به طور مستقيم به سلامت مردم همدان كمك مي شود، گفت: نظارت بر نانوایی های همدان با تشکیل 17 گروه تشدید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قهرماني مطلق در جلسه نظارت بر بازار اظهار داشت: طبق برنامه زمان بندي اگر وقت آن رسيده كه به آردها سبوس اضافه شود، اين كار باید صورت گيرد و اگر بتوانيم به آرد سبوس اضافه كنيم عملا و به طور مستقيم به سلامت مردم همدان كمك كرده ايم.

فرماندار شهرستان همدان افزود: در حال حاضر نظارت جدي بر كار نانوايي ها صورت مي گيرد و همگي بر اين امر اشراف داريم كه خبازها قشر زحمت كشي هستند و كارطاقت فرسايي دارند ولي اين دليلی بر عدم نظارت بر كار آنها نيست.

وي بيان داشت: 35 نفر بازرس در قالب 17 گروه كار نظارت بر نانوايي ها را انجام می دهند كه جاي تقدير از همه ارگان هاي مرتبط را دارد.

به كيفيت نان توجه ويژه شود

قهرماني مطلق با بيان اينكه نان، قوت اصلي مردم است و در عيد فطر نيز همه قيمت نان را به عنوان فطريه محاسبه مي كنند، اضافه كرد: اين امر نشان مي دهد كه نان جايگاه مهمي در جامعه دارد و بايد به كيفيت آن توجه وي‍ژه و نظارت ها در اين راستا بيشتر شود تا جايي كه سبوس براي نان سنگك به 7 درصد برسد.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اينكه مصرف جوش شيرين در برخي از نانوايي ها مشاهده شده كه البته در گزارشات ما اين امر به صفر رسيده بود، عنوان داشت: اين جلسه باعث تلنگري شد تا در شبكه بهداشت برنامه اي براي اين موضوع و بررسي آن تدوین شود.

نانوايي ها از طريق فني و حرفه اي آموزش مي بينند

وي در ادامه گفت: آموزش نانوايي ها از طريق سازمان فني و حرفه اي از ديگر برنامه هاست كه تاكنون براي كيفيت و عرضه نان انجام شده و در حال انجام است.

قهرماني مطلق ابراز داشت: از ديگر برنامه ها نظارت بر نانوايي روستاهاست كه در اين راستا باید دهياراني براي نظارت بيشتر و بهتر معرفي شوند.

فرماندار شهرستان همدان اذعان داشت: وضعیت نانوايي های روستایی در مقايسه با 15 سال پيش خيلي بهتر شده و از آن حالت دخمه بيرون آمده اند.

وي با بيان اينكه رعايت بهداشت در نانوايي ها نسبت به گذشته بهتر شده، اظهار داشت: عدم رعايت بهداشت ديگر در نانوايي ها وجود ندارد و تحولي در آنها شكل گرفته و بایدبا توجه به مطالبات مردم نظارت را در اين راستا بيشتر کرد.

قهرماني مطلق در ادامه با بیان اینکه در زمينه برپايي نمايشگاه پاياني سال نيز رايزني هايي با كارخانه هاي عمده استان همدان انجام می شود، اظهار داشت: ابتدا كارخانه هاي شهر همدان، استان و بعد استان هاي همجوار در اين راستا مدنظر خواهند بود تا توليدات خود را به صورت مستقيم در نمایشگاه همدان عرضه کنند.

وي با بيان اينكه در بسیاری از كشورهاي دنيا رسم است كه در ايام پاياني سال تخفيف ويژه مي دهند كه اين امر در جامعه ما کمرنگ است، گفت: اگر بتوانيم با فروشگاه هايي هماهنگ شويم و به معناي واقعي براي مردم تخفیف بگيريم، بسيار خوب است.

حراجي فقط براي جلب مشتري صورت نگيرد

فرماندار شهرستان همدان اضافه كرد: حراجي فقط براي جلب مشتري صورت نگيرد بلكه به معناي واقعي به مشتري تخفيف داده شود.

قهرماني مطلق عنوان داشت: در رابطه با تامین ميوه و گوشت قرمز در ایام پايانی سال مشكلي وجود ندارد و تمام ذخايز حتي بيشتر از تقاضاي استان تامین شده اما بايد به كيفيت ميوه ها نظارت بيشتري شود.

 

برچسب‌ها