فدراسیون شمشیربازی که امسال برای یازدهمین سال متوالی برگزار کننده مسابقات جام جهانی کلاس A جوانان در بخش انفرادی اسلحه سابر و اپه بود، از سال آینده این مسابقات را در بخش تیمی اسلحه سابر نیز برگزار خواهد کرد. ضمن اینکه احتمال دارد رقابت‎های اسلحه اپه از تقویم فدراسیون ایران خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میزبانی فدراسیون شمشیربازی ایران برای برگزاری مسابقات جام جهانی کلاس A جوانان در سال آینده قطعی است اما طبق مذاکرات انجام شده و موافقت‌های صورت گرفته این دوره از مسابقات با تغییراتی نسبت به ادوار گذشته برگزار خواهد شد.

مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A جوانان تا به امسال در دو اسلحه سابر و اپه و فقط در بخش انفرادی برگزار می‌شد اما سال آینده رقابت‌های تیمی نیز به این مسابقات اضافه خواهد شد البته فقط در یک اسلحه.

فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: برای برگزاری مسابقات جام جهانی سال آینده از ما استعلام گرفتند و ما هم موافقت خود را اعلام کردیم. بنابراین ایران سال آینده هم صد در صد برگزار کننده این رقابت‌ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: البته تا به امسال این مسابقات را فقط در بخش انفرادی برگزار می‌کردیم اما سال آینده مسابقات اسلحه سابر را در هر دو بخش انفرادی و تیمی خواهیم داشت. وضعیت مسابقات اپه هم معلوم نیست.

باقرزاده با بیان اینکه طبق رایزنی‌هایی انجام شده، فدراسیون جهانی موافقت خود را برای برگزاری مسابقات اسلحه سابر در بخش تیمی اعلام کرده، خاطرنشان کرد: البته موضوع باید در هیات اجرایی مصوب شود اما با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و حضور نماینده فدراسیون جهانی در ایران، احتمال اینکه این موضوع منتفی شود، بعید است مگر اینکه جریانات سیاسی اجازه آن را ندهد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: معمولا هر کشور فقط امتیاز برگزاری مسابقات جام جهانی در یک اسلحه را دارد اما ما تا به امسال برگزار کننده همزمان رقابت‌ها در دو اسلحه و طی دو روز بودیم. البته اگر برگزاری همزمان رقابت‌های انفرادی و تیمی اسلحه سابر مصوب شود بازهم طی دو روز آن را برگزار خواهیم کرد. در مورد دیدارهای اسلحه اپه و میزبانی دوباره آن در مسابقات جام جهانی کلاس A هم که هنوز وضعیت مشخص نیست. 

"یعنی احتمال دارد از این پس مسابقات جام جهانی کلاس A جوانان را فقط در یک اسلحه برگزار کنید"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: این قاعده فدراسیون جهانی است که مسابقات جام جهانی در یک اسلحه باشد. البته ما تلاش‌مان را می‌کنیم که بازهم مجوز مسابقات اسلحه اپه را بگیریم. حتی دوست داریم برای رقابت‌های اسلحه فلوره هم مجوز میزبانی را بگیریم. اما فعلا میزبانی ما برای مسابقات سال آینده جام جهانی کلاس A جوانان در اسلحه سابر قطعی است.