خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: انتقال خویشاوندان شوهر عمه رهبر کره شمالی به اردوگاه‌ های کار اجباری زندانیان سیاسی و نگرانی پکن درباره تصمیم ژاپن برای تقویت قوای نظامی خود از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

شبه جزیره کره

دیلی میل با اشاره به بازداشت صدها نفر از خویشاوندان دور و نزدیک شوهر عمه اعدام شده رهبر کره شمالی از انتقال این افراد به اردوگاه‌ های کار اجباری زندانیان سیاسی خبر داد و نوشت که مجازات اعضای فرد محکوم نیز یک قانون در کره شمالی است.

جانگ سونگ تائک مدتها به عنوان مرد شماره دو کره شمالی به شمار می رفت و هنگام واگذاری قدرت به کیم‌ جونگ اون٬ همراه و کمک او بود که در نهایت به خاطر فساد، فحشا، سوء مدیریت سیستم مالی کشور، و قاچاق مواد مخدر اعدام شد.

چین

رویترز نیز با اشاره به راهبرد جدید نظامی ژاپن و تصمیم این کشور برای افزایش 2.6 درصدی هزینه‌ های نظامی خود و خرید هواپیماهای هشدار سریع، خودروهای گشت گارد ساحلی و هواپیماهای ترابری در پنج سال آتی به نگرانی پکن درباره تصمیم ژاپن برای تقویت قوای خود در قبال پکن باره پرداخت و نوشت:  سیاست ژاپن باعث افزایش نگرانی شدید همسایگان آسیایی این کشور و جامعه بین‌ الملل می شود.

تصمیم ژاپن درست در زمانی است که تنشهای ارضی در شرق آسیا میان چین و ژاپن از زمان مطرح شدن درخواست فرماندار توکیو برای خریداری جزایر مورد مناقشه از مالکان خصوصی به اوج خود رسیده است.

جزایر مورد مناقشه چین و ژاپن در دریای چین شرقی در اختیار ژاپن است. این جزایر را ژاپنی ها سنکائو و چینی ها دیائویو می نامند.

بنگلادش

شینهوا نیز در گزارشی با اشاره به افزایش ناآرامی ها در بنگلادش نوشت که چشم انداز روشنی از آینده این کشور دیده نمی شود.

ناآرامی ها در بنگلادش در اعتراض به کشته شدن عبدالقادر ملا رهبر جماعت اسلامی با وجود کشته شدن 25 نفر و زخمی شدن صدها فرد دیگر در آستانه برگزاری انتخابات مجلس همچنان ادامه دارد.

اعضای حزب جماعت اسلامی و دیگر حزب های مخالف بنگلادش پس از آن تصمیم به اعتصاب سراسری گرفتند که نیروهای امنیتی 22 آذرماه جسد عبدالقادر ملا را در منطقه فریدپور زادگاه وی بدون حضور اعضای خانواده اش دفن کردند.

پلیس بنگلادش اعلام کرده است که هواداران حزب جماعت اسلامی به منازل مسکونی و همچنین دفاتر دولتی حمله کرده، با نیروهای امنیتی درگیر شده و در پی اعتصاب سراسری در این کشور هستند.

همچنین کمیسیون انتخاباتی بنگلادش اعلام کرد که نظامیان از روز 26 دسامبر با هدف تامین انتخابات که قرار است پنجم ژانویه برگزار شود، در خیابانها مستقر می شوند.

فیلیپین

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در سفر به فیلیپین از کشورهای سراسر جهان خواست تا کمک بیشتری را به توفان زدگان در این کشور اعطا کنند.

استرالیا

پلیس استرالیا از کشته شدن دو نفر بر اثر سقوط یک هواپیما در ویکتوریا خبر داد.