بجنورد- خبرگزاري مهر: همزمان با اربعين حسيني مراسم هاي عزاداري و سينه زني چهلمين روز شهادت امام حسين(ع) در شهرها و روستاهاي خراسان شمالي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شب اربعين شهادت امام حسين(ع) و ياران باوفاي او مراسم هاي عزاداري و سينه زني در سراسر خراسان شمالي برگزار شد.

يکشنبه شب مردم اين استان با حضور در مساجد و تکايا و سينه زني و زنجيرزني خود را در غم حضرت زينب(س) شريک کرده و تا پاسي از شب اين عزاداري ها ادامه داشت.

از صبح دوشنبه نيز اين مراسم در مساجد شهري و روستايي استان آغاز شده و هيئات مذهبي هم حرکت در کوچه ها و خيابان ها را شروع کرده اند.

اکنون در بجنورد هيئت هاي مذهبي حرکت در خيابان ها و سينه زني و زنجيرزني را آغاز کرده و همه آنها به سمت حرم مطهر امامزاده سيدعباس بن موسي بن جعفر(ع) اين شهر در حرکت هستند.

قرار است عزاداران حسيني بجنورد در آستان برادر امام رضا(ع) تجمع کرده و آنگاه در اين مکان به صورت هماهنگ عزاداري کنند.

در خراسان شمالي حدود هزار و 20 مسجد و هزار و 200 هيئت مذهبي وجود دارد.

همچنين رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي نيز در زمينه مراسم هاي عزاداري اربعين حسيني و دهه پاياني ماه محرم، در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: مراسم هاي عزاداري اربعين امام حسين(ع) و شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام حسن(ع) و رحلت نبي مکرم اسلام(ص) در بيش از هزار مسجد روستايي و شهري اين استان برگزار مي شود.

حجت الاسلام محمدعلي سالاري اظهار داشت: همچنين براي اين ايام روحانيان و مبلغان ديني نيز با عامليت اداره کل تبليغات اسلامي خراسان شمالي به مساجد اعزام شده اند و در بسياري از مساجد هم روحاني مستقر اجراي برنامه هاي مذهبي را مديريت مي کند.

به گفته وي اعزام زائران پياده حرم رضوي ديگر فعاليت دهه پاياني ماه صفر محسوب مي شود، حجت الاسلام سالاري اضافه کرد: تاکنون حدود پنج هزار نفر از مردم خراسان شمالي براي حرکت پياده به سمت حرم مطهر رضوي نام نويسي کرده اند و حرکت کاروان ها نيز از چند روز گذشته آغاز شده است.

او پيش بيني کرد که امسال حدود 40 هزار زائر پياده از مسير خراسان شمالي به سمت مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع) تردد کنند.