کرمانشاه - خبرگزاری مهر: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در کرمانشاه و سایر شهرستان های حسینی سوگواری اربعین حسینی را اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در اربعین شهدای کربلا از صبح امروز تا دقایقی قبل فضای شهر کرمانشاه را به ماتمکده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبدیل کرد.

دستجات عزاداری و هیئات مذهبی از ضلع شمالی و جنوبی خیابان آیت الله مدرس به سمت مسجد جامع این شهر حرکت کرده و با اقامه عزای روز اربعین سرور و سالار شهیدان اجتماع بزرگ سوگواران حسینی را مقابل مسجد جامع تشکیل دادند.

مداحی مداحان اهل بیت (ع) با نوحه سرایی و روضه خوانی حرکت کاروان اهل بیت امام حسین (ع) از شام به سمت کربلا را ترسیم کردند و مردم ولایت مدار کرمانشاه نیز با تأسی به عنایات حضرت زینب کبری (س) برای مصیبت ها صبوری های این بانوی بزرگوار اسلام اشک ماتم ریختند.

مداحی پیرغلام اهل بیت (ع) حاج ناصر برکی با نوحه های حزین کردی فضای اربعین کرمانشاه را متفاوت کرده بود و نوای "حسین گیان حال زینب زاره بی تو"  در آمان شهر طنین انداز می شد.

مسئولین لشکری و کشوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز دوشادوش عزاداران حسینی به سوگواری پرداختند.

مراسم ها و اجتماعات سوگواری مشابهی در سراسر شهرستان های استان کرمانشاه برگزار شد.