رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به نهایی شدن زمان برگزاری مسابقات فجرکاپ بزرگسالان در ماه بهمن، گفت: تا به امروز 12 - 10 کشور خوب آمادگی اولیه خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند. البته کشورها تا یک هفته دیگر برای اعلام آمادگی رسمی فرصت دارند و بعد از آن فهرست کامل تیم‌های شرکت کننده را اعلام می‌کنیم.

محمد زارع‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر به نهایی شدن برگزاری مسابقات فجرکاپ بزرگسالان طی روزهای 3 تا 6 بهمن ماه اشاره کرد و اظهارداشت: این مسابقات طی دو سال گذشته در ماه آذر برگزار می شد اما با توجه به تاکید وزارت ورزش و جوانان امسال ماه بهمن را برای برگزاری این رقابت‌ها در نظر گرفتیم. ضمن اینکه مسابقات امسال همچون دو سال گذشته دارای رنکینگ جهانی است.

وی با بیان اینکه نخستین جلسات هماهنگی برای برگزاری مسابقات فجرکاچ بزرگسالان هفته گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی دعوت کردیم تا در این دوره مسابقات شرکت کنند. تا به امروز هم کشورهای خوبی اعلام آمادگی اولیه خود را اعلام کرده‌اند که تعداد آنها به 12 - 10 کشور می‌رسد. در هر صورت آخر دسامبر (10 دی‌ماه) آخرین فرصت برای اعلام آمادگی رسمی کشورهاست. بعد از آن فهرست کامل کشورهای شرکت کننده را اعلام می‌کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه امیدواریم رقابت‌های امسال به مراتب بهتر از سال گذشته برگزار شود، یادآور شد که 20 هزار دلار جایزه نقدی برای دوره جدید مسابقات فجرکاپ بزرگسالان در نظر گرفته شده که 12 هزار دلار آن سهم بازیکنان شرکت کننده در بخش مردان و 8 هزار دلار هم سهم بانوان است.

زارع‌پور همچنین به مسابقات فجرکاپ نوجوانان و جوانان که چندی پیش در تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: امسال این مسابقات برای نهمین‌بار در بخش پسران و اولین‌بار در بخش دختران برگزار شد و در کل برای نخستین‌بار رنکینگ جهانی داشت. البته قرار بود مسابقات از سال پیش صاحب رنکینگ شود اما غیبت بازیکنان در بخش دختران مانع از آن شد. در هر صورت سال‌ها برای برگزاری فجرکاپ نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری می‌شد اما هیچ استفاده بین‌المللی از آن نمی‌شد چون مسابقات رنکینگ جهانی نداشت.

وی ادامه داد: این در حالی است که بازیکنان شرکت کننده در این مسابقات به زودی تاثیر حضور در این رقابت‌ها را در رنکینگ جهانی خود که همین روزها منتشر می‌شود، خواهند دید. در کل مسابقات امسال فجرکاپ نوجوانان و جوانان در سطح بالایی برگزار شد به خصوص با حضور تیم‌هایی خوب مانند هند، مجارستان و بلاروس.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: در کل به دنبال این هستیم تا در قالب برگزاری مسابقات فجر کاپ در تمام رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تیم‌های بزرگ دنیا را به ایران بکشانیم و به نوعی پای آنها را به کشورمان باز کنیم. به خصوص اینکه در برگزاری این رقابت‌ها استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کنیم.

وی ضمن تشکر از مسئولان استان قزوین که طی هشت سال گذشته مسابقات فجرکاپ نوجوانان و جوانان را برگزار کردند در مورد برگزاری مسابقات امسال در تهران گفت: به هر حال تیم‌های خارجی راغب‌تر هستند تا پایتخت کشورها میزبان مسابقاتی باشد که در آن شرکت می‌کنند. به هر حال امکانات، دسترسی‌ها و شرایط ایاب و ذهاب در تهران بیشتر است به همین دلیل مسابقات را در اینجا برگزار کردیم. در کل می‌‎خواهیم تمرکز زیادی روی این رده سنی داشته باشیم.

زارع‌پور اعلام کرد که می‌خواهیم در صورت امکان میزبان مسابقات بین‌المللی بیشتری باشیم تا هم کشورهای بیشتری به این واسطه به ایران سفر کنند و هم اینکه تعداد بیشتری از بازیکنان ما وارد رنکینگ جهانی شوند. بر همین اساس قصد داریم از سال آینده مسابقات ویژه کشورهای مناطق مختلف آسیا مانند غرب آسیا و آسیای میانه را برگزار کنیم و استان‌هایی مانند گلستان، اصفهان و فارس را به عنوان میزبان آن در نظر گرفته‌ایم.