بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل گمرك خراسان شمالي گفت: در 9 ماهه امسال بيش از 56 ميليون دلار كالا از گمرك خراسان شمالي به كشورهاي هدف صادر شده است.

جواد جعفري در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از ابتداي امسال تا پايان آذر ماه 105 هزار و 98 تن انواع كالا به ارزش 56 ميليون و 282 هزار دلار از گمرك خراسان شمالي به كشورهاي هدف صادر شده است.

او اظهار كرد: در اين مدت ارزش صادرات گمرك خراسان شمالي به نسبت مدت مشابه سال پيش دو برابر شد و از نظر وزني نيز صادرات از گمرك استان به نسبت پارسال حدود سه برابر افزايش يافته است.

به گفته جعفري در مدت مذكور كالاهايي نظير کود اوره، میله فولادی، توليدات پلاستيكي، پت، ایزوگام، سیمان، پودر کریستال ملامین، سنگ گرانیت و ... بيشترين کالاهای صادراتی از گمرك خراسان شمالي را تشكيل مي دادند.

وي اظهار كرد: این کالاها به کشورهای ترکمنستان، ترکیه، عراق، امارات، ژاپن، ایتالیا، افغانستان و ... صادر شده است.

مديركل گمرك خراسان شمالي در ادامه در مورد ميزان واردات كالا به استان از طريق گمرك خراسان شمالي در مدت 9 ماهه امسال، افزود: از ابتداي سال جاري تا پايان آذرماه هزار و 757 تن كالا به ارزش يك ميليون و 270 هزار دلار وارد استان شده است.

به گفته جعفري اين ميزان واردات از نظر ارزي 24 درصد و از نظر وزني نيز 19 درصد نسبت به واردات مدت مشابه سال پيش كاهش داشته است.

اين مسئول اضافه كرد: در 9 ماهه امسال بيشترين كالاهاي وارداتي به خراسان شمالي از طريق گمرك استان برنج و دستگاه هاي تولید پلاستیک، برش و دوخت پلاستیک و پوشاك بوده است.

به گفته مديركل گمرك خراسان شمالي بيشترين كالاهاي وارداتي به استان را اتحادیه تعاونی مرزنشینان خراسان شمالی از کشور پاکستان وارد مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، گمرك خراسان شمالي از بهمن ماه سال 87 با حضور معاون اول رياست جمهور فعاليت خود را آغاز كرده و سايت جديد آن نيز ارديبهشت ماه امسال با حضور عباس معمارنژاد؛ رئیس کل گمرک ایران  در زمینی به مساحت پنج هکتار به صورت رسمي به بهره برداري رسيد.