رسانه های پاکستانی از تاخیر در برگزاری جلسه محاکمه پرویز مشرف به اتهام خیانت به دلایل امنیتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری "ان دی تی وی"، پس از کشف مواد منفجره در مسیر حرکت رئیس جمهوری سابق پاکستان به دادگاه، جلسه محاکمه پرویز مشرف به اتهام خیانت به کشور به دلایل امنیتی به تاخیر افتاد.

پس از آنکه پلیس پاکستان پنج کیلوگرم مواد منفجره را در مسیر حرکت مشرف به دادگاه کشف کرد، "انور منصور خان" وکیل رئیس جمهوری سابق پاکستان اعلام کرد که مشرف نمی تواند در جلسه دادگاه حاضر شود.

همچنین همزمان با درخواست اسلام آباد از دادگاه برای محکومیت رئیس‌ جمهوری سابق پاکستان به اعدام یا حبس ابد به اتهام خیانت به کشور، وکلای پرویز مشرف با ارسال نامه‌ ای به رئیس بخش حقوق بشر سازمان ملل و گزارشگران ویژه این سازمان ضمن سیاسی خواندن محاکمه وی بر دخالت سازمان ملل در پرونده خیانت مشرف تاکید کردند.

تیم وکلای مشرف حتی در این پرونده دست به دامان آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی در ازای کمک های مشرف برای مبارزه با تروریسم پس از حملات 11 سپتامبر شدند.

مشرف در سال 1999 با انجام کودتا تا سال 2008 قدرت را در پاکستان در دست گرفت و پس از آن با فشار مقامات در تبعیدی خود خواسته کشور را ترک کرد و سالها در دبی و لندن زندگی کرد، اما سال گذشته هنگام شرکت در انتخابات به خاطر اتهاماتی از قبیل قتل بی نظیر بوتو نخست‌ وزیر سابق پاکستان، قتل رهبر بلوچ‌ های پاکستان، بازداشت غیرقانونی قضات و حمله به "لال مسجد" تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.