همدان – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان همدان گفت: دهه فجر فرصتی برای بیان کارآمدی نظام است چراکه ایران اسلامی توانسته با تمام توطئه های دشمنان و هجمه های آنان به جایگاه واقعی خود برسد و در واقع دهه فجر ویترین کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قهرمانی مطلق سه شنبه، سوم دی ماه در ستاد دهه فجر شهرستان همدان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران توانست با همراهی امام و مردم شکل گیرد و دشمنان فکر نمی کردند این نوزاد بتواند بزرگ شده و در آینده الگوی جهان قرار گیرد.

انقلاب اسلامی ایران توانسته با مردم سالاری دینی از گردنه های پر پیچ و خم عبور کند

فرماندار شهرستان همدان افزود: انقلاب اسلامی ایران با طرحی نو از مردم سالاری دینی توانسته از گردنه های پر پیچ و خم عبور کند.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی مرتبط با خانواده و سبک زندگی اسلامی مغفول مانده است، عنوان داشت:  سبک زندگی اسلامی باید توسط مسئولان در بخش های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

قهرمانی مطلق اضافه کرد: دهه فجر فرصتی برای بیان کارآمدی نظام است چراکه با تمام توطئه دشمنان و هجمه های آنان توانسته به جایگاه واقعی خود برسد.

فرماندار شهرستان همدان بیان داشت: ایران اسلامی در بین جهان توانسته است به رتبه کیفی خود دست یابد و مورد توجه جهان قرار گیرد.

وی همچنین در ادامه گفت: گفتمان غالب مقام معظم رهبری باید توسط مسئولان در جامعه رواج یابد چراکه دشمنان به سکانداری بی بدیل مقام معظم رهبری جایگاه و نقش بی بدیل ایشان در پیشبرد انقلاب اسلامی معترف هستند و مسئولان باید به این رسالت خود عمل کنند.

قهرمانی مطلق با بیان اینکه برنامه دهه فجر نباید تکراری، خسته کننده و برای رفع تکلیف باشد اذعان داشت: نباید فراموش شود که مسئولیت فرصتی برای خدمت به مردم است و مسئولان در این راستا باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مطلوب برنامه های دهه فجر امسال 20 کمیته تخصصی تشکیل شده است، افزود: همچنین دو ستاد فرعی نیز در شهرستان همدان ایجاد شده است.

قهرمانی مطلق بیان داشت: با توجه به اینکه در ایام دهه فجر ولادت و شهادت داریم برنامه ها را متناسب با این مراسم ها در نظر بگیریم.

از اجرای برنامه های دهه فجر در روستاها غافل نشویم

فرماندار شهرستان همدان در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت کمیته های روستایی و همچنین استفاده از شورا، بیسج شورا و دهیاری برنامه ها به ویژه در روستاهایی که جمعیت آنها بیشتر است را داشته باشیم و از اجرای برنامه ها در روستاها غافل نشویم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش محوریت خود را به دانش آموزان دهد، عنوان داشت: برنامه های دهه مبارک فجر دانش آموز محور انجام شود.

قهرمانی مطلق ابراز داشت: پرده خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و نحوه وقوع و شکل گیری آن برای دانش آموزان در دهه فجر به نمایش گذاشته می شود و همچنین کلیپ کارآمدی نظام بین دانش آموزان به مسابقه گذاشته شود.

فرماندار شهرستان همدان اذعان داشت: همچنین همشریان می توانند ایده ها و افکار بدیع خود را که قابل اجرا است به سامانه پیامکی 30006399 فرمانداری شهرستان همدان ارسال کنند.

افتتاح پایگاه های مقاومت از مهمترین برنامه های دهه فجر است.

وی در ادامه گفت: برگزاری آیین 10 شب در مساجد، برگزاری پنج یادواره شهدا، همایش بزرگ ترویج سبک زندگی اسلامی و افتتاح پایگاه های مقاومت از مهمترین برنامه های دهه فجر است.

قهرمانی مطلق یادآور شد: عطر افشانی گلزار شهدا، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی ورزشی و هنری، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب و افتتاح چندین طرح عمرانی از دیگر برنامه های دهه فجر است.

فرماندار شهرستان همدان در پایان گفت: برگزاری نشست های روشنگری مبتنی بر نرمش قهرمانانه و همچنین اجرای 154 برنامه فرهنگی، بصیرتی و تربیتی در شهرستان همدان در ایام دهه فجر برگزار می شود.