تشکیل گروه هایی برای مقابله با تروریسم به دستور وزیر کشور و اعلام زمان برگزاری همه پرسی در خارج از مصر از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، محمد ابراهیم وزیر کشور مصر دستور داد که برای مقابله با عملیات گروه های تروریستی در این کشور گروه هایی در ورودی ها و خروجی های تمامی شهرهای مصر تشکیل شود.

وی با بیان این مطلب افزود: به گروه هایی که تشکیل شده اجازه داده شده است علیه هر کسی که به تاسیسات آسیب می رسانند شلیک کنند. این گروه ها همچنین به طور دائم خودروها را بازرسی و در صورت حمل سلاح و کالاهای غیر مجاز سرنشینان آن را بازداشت خواهند کرد.

ابراهیم به اشاره به انفجار امروز شهر المنصوره اعلام کرد: اقدامات تروریستی، سرویس های امنیتی مصر را از مقابله با تروریسم بازنخواهد داشت و دستگاه های امنیتی کشور به مبارزات خود در این زمینه ادامه خواهند داد.

خاطرنشان می شود مدیریت امنیتی المنصوره در نخستین ساعات صبح امروز هدف انفجار قرار گرفت که بر اثر آن بنا بر اعلام وزارت بهداشت مصر 13 نفر کشته و 134 نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر تلویزیون مصر اعلام کرد که همه پرسی درباره قانون اساسی جدید مصر برای مصری های خارج از این کشور در تاریخ 8 تا 12 ژانویه (18 تا 22 دی) برگزار خواهد شد. این همه پرسی قرار است در داخل مصر در تاریخ 14 و 15 ژانویه (24 و 25 دی) برگزار شود.