اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از مردم اصفهان خداحافظی کرد و گفت: مخالفان من در کارم سنگ‌اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محمد جواهری که از چند روز پیش شایعه خداحافظی و برکناری او به گوش می‌رسد، امروز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران، از مردم اصفهان خداحافظی کرد.

وی در این نشست خبری پس از خداحافظی با مردم اصفهان، اعلام کرد که برکناری‌اش به خواست خودش بوده و گفت: من خودم به خاطر وضعیت خانواده‌ام، از وزیر خواستم که با من قطع همکاری کنند زیرا در غیر این صورت خانواده‌ام را از دست می‌دادم بنابراین این درخواست را مطرح کردم.

جواهری تصریح کرد: پس از آن مصدقیان را به عنوان سرپرست مطرح کردم و ابلاغ وی نیز صادر شده و قرار است در روزهای آینده امضا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد:‌ قرار است تا زمان معرفی مدیرکل جدید، مصدقیان، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان باشد.

در اصفهان حاشیه‌های بسیاری وجود داشت

وی با بیان اینکه بارها گفته‌ام اهل حاشیه نیستم، تصریح کرد:  متاسفانه در اصفهان حاشیه‌های بسیاری وجود داشت و مسائل در این استان به جاهایی کشیده شد که من اصلاً دوست نداشتم، استان اصفهان در کشور یکی از استان‌های شاخص به شمار می‌رود و این مسئله برگ برنده‌ای برای کسی است که در رأس ورزش استان اصفهان قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه اولویت‌های بسیاری در ورزش وجود داشت، بیان داشت: ما تلاش کردیم که کمبودها را جبران کنیم اما در این زمینه مشکلات بسیاری داشت و مدیران نمی‌توانستند که در این شرایط به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: کارهای خوبی در ورزش استان رخ داد و از این کارها می‌توان به تشکیل مجمع خیران ورزش‌یار اشاره کرد و با توجه به اینکه ما نخستین مجمع در کشور هستیم، باید ریل‌گذاری‌های قانونی را انجام دهیم بنابراین در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام شد.

محمد جواهری با بیان اینکه 280 پروژه توسط این مجمع احیا شد، گفت: ‌در این زمینه شناسنامه فنی پروژه‌ها را به مجمع ارائه دادیم و تلاش کردیم که به کار ساخت پروژه‌ها سرعت دهیم و در حال حاضر 6 پروژه ورزشی در استان اصفهان در انتظار افتتاح است.

وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی ورزش استان در این دوره شروع شد، گفت: پیش از حضور من در اصفهان، ورزش استان فارغ از یک برنامه مدون روزمرگی می‌کرد اما ما سند آمایش مدیریت ورزش استان را برای نخستین بار در کشور تدوین کردیم و به پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه رسیدیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های ورزش استان استفاده کنیم، گفت:‌ هدف از تدوین این برنامه نگاه عدالت محور به ورزش استان بود و چون سرانه ورزشی استان پائین بود، به دنبال این بودیم که از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها استفاده کنیم و اساسنامه مدیریت ورزش استان با رویکرد واحد را تنظیم کرده و 33 دستگاه مختلف عضو این شورا هستند و هدف آن استفاده از امکانات دستگاه‌های مختلف بود.

وی ادامه داد:  طرح ساماندهی مجامع هیئت‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های ما بود و کمیته مجامع شامل 9 نفر از نخبگان ورزشی تشکیل شده و اسامی اعضای مجمع انتخاباتی با ورود به این کمیته بر اساس فاکتورهای مختلف بررسی شده و این مجمع بسیاری از مشکلات مجامع هیئت‌ها را کم کرد.

جواهری افزود:‌ کمیته راهبری بانوان نیز برای استفاده بانوان از ظرفیت‌های ورزشی استان اصفهان و نگاه عدالت محور به این قشر تشکیل شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جوانان گفت: ‌جوانان گوش‌هایی می‌خواهند که حرف‌هایشان را بشنوند بنابراین هفته گذشته تشکیل کانون توجه به جوانان انجام شد و ما با برخی از جوانان در مرکز جام دیجیتال جلسه تشکیل دادیم و جوانان در آن دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و به دنبال تقویت این کانون‌ها در شهر و استان اصفهان بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به دیگر اقدامات خود در این اداره‌کل گفت: ‌تشکیل کمیته توانمندسازی شغلی از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رفت و ما در این کمیته به دنبال این بودیم پایگاهی درست کنیم که جوانان تحصیل‌کرده در عرصه اقتصادی وارد شده و سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان داشت: تاسیس خانه ورزش و بازی کودکان با همکاری بهزیستی، تشکیل میز خدمت برای پاسخگویی به اهالی ورزش، تشکیل کمیته سازش برای رفع اختلافات موجود بین مربیان، ورزشکاران و مسئولان از دیگر اقدامات من به شمار می‌رفت و با توجه به اینکه افزایش هزینه‌های ورزش، آن را از سبد خانواده‌ها حذف کرده، برای حل این موضوع نیاز به تصویب قوانین حمایتی است.

نقش‌جهان در 18 ماه گذشته 30 درصد رشد کرد

جواهری با بیان اینکه اداره‌کل بهره‌بردار نقش‌جهان بوده، ‌هست و خواهد بود گفت: چون خود من اهل اصفهان بودم، خواستم که به دغدغه مردم اصفهان ورود کنم، در زمانی که من ورود کردم، ورزشگاه نقش‌جهان 45 درصد پیشرفت داشت و تلاش کردیم که برای بهره‌برداری از آن اقدام کنیم و در حال حاضر پیشرفت آن به 70 درصد رسیده است.

هیچ وقت قولی برای افتتاح ورزشگاه ندادم

وی گفت: ‌من هیچ زمان تاریخ اعتبار را نگفتم زیرا وضعیت اعتبارات و اختصاص بودجه‌ها را می‌دانستم و معتقد هستم که با مردم باید با صداقت حرف بزنیم؛ رئیس‌جمهور قبل 4 بند را تصویب کرد اما 3 بند از این بندها توسط مجلس رد شد و باعث شد که فولاد مبارکه نتواند ورزشگاه نقش‌جهان را خریداری و ما از طریق اجاره وارد کار شدیم و پول را دریافت کردیم اما با تغییرات در سطح وزارتخانه این تغییرات متوقف شد.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان تصریح کرد: اکنون از همان قرارداد 3 میلیارد تومان از فولاد مبارکه طلب داریم و در یک سال 22 میلیارد تومان پول در پروژه هزینه شده و آثار آن رشد فیزیکی پروژه از 45 به 70 درصد است.

مخالفان من در کارم سنگ‌اندازی کردند

وی با انتقاد از مشکلات خود در اصفهان خاطرنشان کرد: در این دوران برخی ناملایمتی، شیطنت و سنگ‌اندازی کردند؛ حساب‌های ما 53 روز است که بسته است و من در اصفهان نه حمایت مالی، نه حقوقی و نه قضایی و اخلاقی دیدم اما مردانه ایستادم و باید بگویم اگر یک هزارم انرژی که برای تخریب گذاشتید، اگر برای آبادانی می‌گذاشتید، اصفهان در دنیا آقایی می‌کرد.

جواهری با اشاره به مشکلات قبل زمین چمن ورزشگاه نقش‌جهان تصریح کرد: زمین چمن و بذر آن قبلاً مشکل داشت و آب و خاک آن نیز مشکل داشت اما ما خاک آن را تخلیه کرده و مشکلات زمین را برطرف کردیم و بهترین چمن را داشته و سیستم گرمایشی آن از آزادی نیز بهتر است و پیست تارتان بسیار خوبی دارد و 42 هزار صندلی در آن نصب شده و بهترین اسکوربورد خریداری شده و ساختمان وی آی‌پی ورزشگاه آماده‌ بهره برداری است.

به خاطر مردم اصفهان به کلانتری رفتم!

وی با بیان اینکه حال حاضر چرخ ورزش استان روی غلطک قانونی حرکت می‌کند و امیدوارم مدیرکل بعد بدون دغدغه کار می‌کند، گفت: من تا کنون رنگ کلانتری را ندیده بودم اما در اصفهان هر ماه، دو سه بار به دادگاه می‌رفتم؛ من حتی التماس به پدرم نکرده بودم اما در قضیه معارضان ورزشگاه نقش‌جهان به وکیل پرونده درباره حق مردم اصفهان التماس کردم و باید بگویم در این مدت از نظر روحی آسیب دیدم و از نظر مادی نیز ضرر کردم اما خوشحالم که اعتبارم پیش مردم اصفهان حفظ شد.

آدم‌های بد اصفهان، خیلی بد هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: همه جا خوب و بد دارد اما متاسفانه آدم‌های بد اصفهان خیلی بد هستند و آدم‌های خوب آن برای حل مشکلات ورود نمی‌کنند!