زنجان -خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان ، به دوربین های نظارتی در درون شهر اشاره کردوگفت: در حال حاضر 16 دوربین نظارتی در استان فعال است که تا روزهای آتی به 22 مورد افزایش خواهد یافت.

سرهنگ مقصود شمس آذر در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: نصب و افزایش تعداد دوربین ها موجب تاثر بسزایی  در کاهش مشکلات ترافیکی در سطح شهر زنجان دارد.

وی ادامه داد: با افزایش مبلغ جریمه ها و کاهش اعمال قانون تعداد تخلفات منجر به فوت در زنجان افزایش یافته که در این راستا باید رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

سرهنگ شمس آذر از افزایش 37 درصدی تصادفات فوتی در هشت ماهه سالجاری در استان خبر داد وافزود: در این راستا در این مدت 48 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند.

وی اظهار داشت: تعداد فوتی های ناشی از تصادفات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 نفر افزایش داشته چرا که در سال گذشته در همین مددت 35 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: تعداد فوتی های ناشی از تصادفات تا پایان مردادماه کاهش داشت ولی از شهریورماه به بعد تصادفات فوتی در درون شهر افزایش چشمگیری داشته است.

سرهنگ شمس آذر تاکید کرد: در این راستا عابرین پیاده با 26 نفر، موتور سواران با 18 نفر و سایر با 4 نفر تصادفات فوتی در این مدت را به خود اختصاص داده اند.

وی به علل افزایش تصادفات فوتی در استان اشاره کردوگفت: وجود دوربرگردان های ناامن، ایمنی پایین معابر شهری و ناهمواری خیابان ها و جادها ، عدم استفاده عابرین پیاده از لباس روشن در مواقع تاریک، عدم استفاده موتور سواران از کلاه ایمنی مهمترین علل افزایش  فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری در استان زنجان می باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در ادامه گفت:  بیشترین فوتی ها ناشی از تصادفات درون شهری عابرین پیاده و موتورسواران هستند.