دامغان – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بود، گفت: حقیقتا این روز بزرگ از ایام الله است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه شهر دامغان در جمع نمازگزاران مومن و انقلابی این شهر در محب مصلی امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی اظهار داشت: با توجه به بصیرت و آگاهی ملت ایران در حماسه تاریخی و به یاد ماندنی 9 دی باید این روز را یوم الله نامید.

وی تصریح کرد: براندازی نظام از اهداف اصلی فتنه گران در سال 88 بود که اوج آن در میدان انقلاب تهران بوقوع پیوست و در آن روز نسبت به هتاکی و حرمت شکنی عاشورا اقدام شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطر نشان ساخت: تظاهرات ده ها میلیونی ملت عاشورایی ایران در روز 9 دی سال 88 پاسخی محکم به هتاکان بود و به آنان فهماندند که ما ملتی بصیر و آگاه هستیم و دست از ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و دینی خود بر نخواهیم داشت.

رستمیان اضافه کرد: ملت رشید و انقلابی ایران در خنثی سازی فتنه سال 88 همگام با رهبری حرکت کردند و اجازه توطئه و ترفند به دشمنان را ندادند و در مقابل دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی مقاومت و ایستادگی کردند.

اخلاق رسول اکرم (ص) سرآمد همه سیره ها بود

امام جمعه موقت دامغان همچنین به 28 صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم(ص) نیز اشاره داشت و افزود: اخلاق آن حضرت سرآمد تمام رفتارهای نیک بود و ما باید با تاسی از ایشان سیره و روش درست را سرلوحه زندگی و کارهایمان قرار دهیم.

رستمیان با یادآوری اینکه شخصیت بزرگوار پیامبر اعظم همیشه در سلام کردن به دیگران مقدم بود تصریح کرد: دفاع از حق، امانتداری، عهد به پیمان و کمک به فقرا و بینوایان از دیگر خصوصیات و امتیازات بارز نبی مکرم اسلام(ص) در طول حیات پر خیر و برکت ایشان بود.

مومنان با ترویج سنت حسنه وقف برای آخرت خود سرمایه گذاری کنند

خطیب جمعه دامغان به فرارسیدن 27 صفر روز وقف نیز اشاره داشت و افزود: مومنین باید با ترویج سنت حسنه وقف برای آخرت خود سرمایه گذاری کنند.

رستمیان با بیان اینکه وقف یک نوع صدقه جاریه و به عنوان یادگار ائمه معصومین باید در جامعه ترویج پیدا کند و به دیگر نسل ها نیز منتقل شود، گفت: مسئولان اوقاف با توجه به نوع وقف نسبت به انجام امور وقف نامه جدی باشند.

وی همچنین از خیران خواست در عمل خیر و خداپسندانه تکمیل مساجد نیمه کاره در سطح شهر و شهرک های دامغان اقدام کند.

ضرورت توجه جدی دولت و مجلس برای حفظ عدالت در تنظیم بودجه سال 93

امام جمعه موقت دامغان همچنین به آغاز بررسی و تصویب بودجه سال 93 کشور نیز پرداخت و اظهار داشت: از دولت و مجلس می خواهیم در بررسی و تصویب این بودجه براساس جمعیت شهرستان ها و وسعت مناطق توجه کنند و در اختصاص بودجه عدالت را در نظر داشته باشند.

رستمیان گفت: عادلانه ترین راه برای برنامه ریزی بودجه عمرانی کشور این است که بودجه در اختیار مدیران شهرستانی قرار گیرد تا آنان نسبت به اولویت بندی طرح ها و پروژه ها نسبت به تکمیل آنها بر اساس بودجه های اختصاص یافته شده اقدام کنند.