بیرجند – خبرگزاری مهر: هوشمندسازی مدارس که در راستای توانمندسازی دانش آموزان برای تعليم و آموزش حرفه‌ای اجرا شده هم اکنون در 40 درصد مدارس خراسان جنوبی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به پیشرفت فناوری و استقبال جوانان از فضای مجازی، مسئولان نسبت به ساماندهی وضعیت تعلیم و تربیت دانش آموزان و استفاده این قشر از فضای مجازی اقدام کرده است.

هم اکنون نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ای نیاز دارد که با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم کرده و به توانمندسازی و ارتقای دانش حرفه‌ای دانش‌آموزان کمک کند.

از آنجا که درحال حاضر معلم محوري پایه آموزش و پرورش درکشور است، به روزكردن مدارس، استفاده ازفناوری‌های روز، برخورداری ازخلاقيت‌‌های نوین در آموزش و پرورش و نیز اهميت دادن به توانايي ‌هاي دانش‌آموزان، لازمه تحول در آموزش و پرورش است.

هزینه کرد 11 میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: تاکنون ۴۰درصد مدارس با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان هوشمندسازی شدند.

حمیدرضا وردی گفت: تاکنون ۴۰ درصد مدارس استان  در مناطق شهری و روستایی هوشمندسازی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵۰ مدرسه استان هوشمند شده است، افزود: این رقم معادل یک هزار کلاس درس بوده و در برنامه‌ریزی انجام شده تمامی مدارس به سیستم های هوشمندسازی مدارس مجهز می شوند.

خرید ۱۰۰۰ دستگاه کامپیوتر برای مدارس روستایی و عشایری

وردی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی مدارس در مناطق روستایی و عشایری استان نیز در حال پیگیری است، بیان کرد: در این راستا تجهیزات و امکاناتی از جمله کامپیوتر برای این مدارس تهیه شده است.

وی خریداری یک هزار دستگاه کامپیوتر برای مدارس روستایی و عشایری استان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها به زودی در این مناطق نصب خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از وجود یک هزار ۷۰۰ مدرسه در استان خبر داد.

وی به روز کردن مدارس، استفاده از فناوری روز، برخورداری از خلاقیت های نوین در آموزش و پرورش و نیز اهمیت دادن به توانایی‌های دانش آموزان را ازجمله مزایای هوشمندسازی مدارس ذکر کرد.

وردی با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس از سه سال گذشته در استان آغاز شده است، افزود: این طرح کمک می‌کند به تولید علم و خلاقیت دانش‌آموزان  و همچنین آشنایی با مسائل و فناوری روز و استفاده بهینه از زمان را فراهم می کند.

وردی با اشاره به اینکه در صورت تخصیص اعتبارات و بودجه در سال جاری نیز این طرح ادامه خواهد یافت، افزود: درصورت تحقق اعتبارات وزرات آموزش و پرورش در صورت تخصیص ایت طرح با جدیت اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی امسال رتبه نخست کشور در بحث هوشمندسازی را به خود اختصاص داده است.

یکی از معلمین مدارس هوشمندسازی شده در بیرجند هم در گفتگو با مهر، با بیان اینکه با این طرح اطلاعات دانش آموزان بالاتر رفته و راه ارتباطی با رسانه‌های جدید و اینترنت است، افزود: نسل جدید از هوش و ذکاوت بالایی برخوردارند و باید برای بهره وری بیشتر از این فکر و خلاقیت دانش آموزان بروز رسانی اطلاعات این قشر انجام شود.

مریم خسروی خواستار ارتقاء سطح دانش معلمین شد و عنوان کرد: برای انتقال بیشتر اطلاعات به دانش آموزان باید دوره های ضمن خدمت برای معلمان نیز برگزار شود.

هوشمند سازی مدارس گام بلندی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می رود که طبق آمار اعلام شده اکنون فقط حدود 40 درصد از مدارس دولتی به ابزار و تجهیزات هوشمندسازی مدارس مجهز شده است که امید آن می رود با حمایت بیش از پیش خیران مدرسه ساز روند هوشمند سازی مدارس خراسان جنوبی سرعت بیشتری به خود گیرد.