عضو هيأت‌مديره سازمان تأمين‌اجتماعي از قرار گرفتن موضوع اصلاح ساختار اين سازمان در دستور كار جلسات هيأت‌مديره خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه نتيجه اين اقدام افزايش كارايي و خدمت‌رساني بهتر تأمين‌اجتماعي به كارگران و بيمه‌شدگان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن سرخو اصلاح ساختار را مربوط به همه حوزه‌هاي فعاليت تأمين‌اجتماعي دانست و افزود: با اين كار تمامي فعاليت‌هاي تأمين‌اجتماعي به صورت زيربنايي و براساس برنامه‌اي مدون دنبال خواهد شد.

وي ادامه داد: اميدواريم با اصلاح ساختار تأمين‌اجتماعي و با افزايش شفافيت سازمان همه اطلاعات فرآيندي و عملكردي تأمين‌اجتماعي در معرض ديد ذي‌نفعان قرار گيرد و زمينه تخلفاتي كه در گذشته اتفاق افتاد به حداقل برسد.

محسن سرخو از تشكيل كميته‌هاي چهارگانه سرمايه‌گذاري، منابع انساني، فن‌آوري اطلاعات و حسابرسي و بودجه در هيأت‌مديره تأمين‌اجتماعي خبر داد و گفت: درحال‌‌حاضر به دليل تراكم برنامه‌هاي هيأت‌مديره، جلسات به صورت فشرده و 3 جلسه در هفته تشكيل مي‌شود، اما با وجود فشرده بودن كارهاي جاري؛ بررسي مسائل اصولي و زيربنايي نيز به صورت جدي پيگيري مي‌شود.

سرخو حسابرسي داخلي و حسابرسي سالانه را از برنامه‌هاي كميته حسابرسي، حسابداري و بودجه عنوان كرد و ادامه داد: در كميته حسابداري، حسابرسي و بودجه، مسائل مربوط به تخصيص منابع و بودجه‌هاي سالانه پيگيري مي‌شود و نتايج كار اين كميته براي تصويب به هيأت‌مديره ارائه خواهد شد.

وي بررسي صورت‌هاي تلفيقي سال 91 و همچنين متمم بودجه سال 92 را از دستور كارهاي اصلي اين كميته برشمرد و افزود: متمم بودجه سال‌جاري درحال رسيدگي است و پس از تأييد نهايي براي تصويب به هيأت‌مديره ارائه مي‌شود.
عضو هيأت‌مديره سازمان تأمين‌اجتماعي اظهار اميدواري كرد كه بودجه سال آينده در اسرع وقت براي بررسي در اختيار اين هيأت قرار گيرد و كميته حسابرسي و بودجه به بررسي مباحث مربوط به بودجه سال 93 بپردازد.

سرخو تقويت حوزه حسابرسي تأمين‌اجتماعي را از ديگر اهداف كميته حسابرسي و بودجه هيأت‌مديره برشمرد و اظهار داشت: پيش‌بيني ما اين است كه گزارش‌هاي دوره‌اي تحت‌عنوان گزارش‌هاي مديريتي و همچنين گزارش‌هاي حسابرسي داخلي را حتي‌المقدور به صورت ماهيانه دريافت كنيم.

وي هدف از تهيه اين گزارش‌ها و انجام حسابرسي‌هاي داخلي دوره‌اي را پيشگيري از مشكلات حسابرسي سالانه عنوان كرد و گفت: درواقع با اين كار اگر ايراد يا انحرافي به وجود آيد در طول سال قابل اصلاح خواهد بود و در پايان سال با مشكلات كمتري در رابطه با حوزه‌هاي نظارتي و قانوني مواجه مي‌شويم.

عضو هيأت‌مديره تأمين‌اجتماعي تقويت و توجه بيشتر به حسابرسي كارگاه‌ها و شركت‌هاي مشمول قانون تأمين‌اجتماعي را از ديگر راهبردهاي كميته حسابرسي و بودجه برشمرد و اظهار داشت: اينگونه حسابرسي‌ها براساس درخواست شعب و ادارات كل تأمين‌اجتماعي به وسيله مؤسسه حسابرسي تأمين‌اجتماعي انجام مي‌شود و بخش قابل‌توجهي از مطالبات سازمان نيز در همين حوزه دنبال مي‌شود كه براي تقويت اين حوزه نيز درحال برنامه‌ريزي و بررسي هستيم.

محسن سرخو توجه به حوزه حسابرسي را درحقيقت به معني تقويت منابع و افزايش سلامت سازمان تأمين‌اجتماعي برشمرد و گفت: هيأت‌مديره تأمين‌اجتماعي براي تقويت حوزه حسابرسي آمادگي دارد و بايد با سازوكارهاي مناسب، فرآيندهاي مالي همه حوزه‌هاي سازمان را تحت‌نظر داشته باشيم تا بستر تخلف از بين برود.