بیجار - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار گفت: سنت حسنه وقف چشمه همیشه جوشانی و ماندگاری است که ترویج آن باعث نهادینه شدن عدالت در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن آقا خانی شامگاه شنبه در  نشست خبری با اصحاب رسانه بیجار ضمن گرامیداشت هفته وقف  به اهمیت این سنت حسنه پرداخت و اظهار داشت: یکی از بهترین و موثر ترین شیوه های انفاق در جامعه صدقات جاریه است و این امر موجب می شود تا همیشه آثار و برکات بخشش مال و کمک به مردم و محرومان عاید انفاق کنند گان شود.

وی ضمن بیان اینکه برای جاودانگی مال راهی بهتر از وقف وجود ندارد بیان داشت: مال به قيمت اتلاف عمر حاصل می‌آيد و آنچه با چنين قيمت گزاف و بی‌همتايی فراهم می‌آيد شايسته است كه جاودانه گردد و در این میان بهترین راه وقف کردن است.

آقا خانی با اشاره به اینکه ترویج سنت حسنه وقف بهترین فرصت در راستای نهادینه کردن عدالت در سطح جامعه است، ادامه داد: در همين راستا سازمان اوقاف و امور خيريه به منظور گسترش فرهنگ وقف و ايجاد وقف جديد و همچنين معرفی خدمات ارزشمند واقفان و خادمان عرصه وقف و تشويق عموم مردم به اين سنت حسنه، همه ساله اقدام به برگزاری برنامه‌های در هفته وقف می‌نمايد.

وی برگزاری همایش بزرگ وقف با رویکرد ترویج و تبیین فرهنگ حسنه وقف در جامعه، محفل انس با قرآن کریم، برگزاری برنامه که در شب رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص)وشهادت امام حسن مجتی(ع)واطعام عزاداران وبرگزاری مسابقه انشا با عنوان جمله کوتاه در مورد وقف برای دانش آموزان از اهم برگزاری مراسمات هفته وقف در شهرستان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در ادامه به اهم فعالییت های اجرا شده این اداره در طی 9 ماهه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی و انتخاب هیئت امنای مساجد و امام زادگان ،اجرای طرح باز سازیی امامزاده حمزه عرب، برگزاری سوگواره یاس نبوی، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت اللهی، برپایی جشن ولایت علوی، برگزاری کلاس های تربیت حافظان قرآن کریم و برگزاری مسابقات حفظ ، ترتیل اذان و ابتهال از اهم برنامه های اجرایی در طی سالجاری بوده است.

آقا خانی در پایان یادآور شد: هفته وقف فرصت بسیار مناسبی برای عمل به نیات واقفین، احیای موقوفات از دست رفته و ترویج وقف های جدید است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.