رشت – خبرگزاری مهر: جانشین نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه نهم دی نور بصیرت الهی در دل‌ های امت بود بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف این حماسه در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کامرانی صالح شامگاه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود:  راهپیمایی نهم دی تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و برخاسته از بصیرت است.

وی اظهارداشت:  نهم دی ماه روز شکوفایی بصیرت، ولایتمداری امت و تجلی گاه بیداری اسلامی در مسیر ماندگاری انقلاب اسلامی است.

جانشین پلیس گیلان گفت: مردم با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در این روز حماسه ای آفریدند تا پیوند خود را به انقلاب ثابت کنند و همواره با وقت شناسی حمایتشان را از ولایت و اسلام اعلام داشته اند.

وی افزود: مردم دراین روز با حضوری خودجوش و همه جانبه به عده ای از کسانی که با خیال واهی قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب را داشتند و درحقیقت کار را تمام شده به نفع خود می دیدند، ثابت کردند که همیشه و در همه حال در سایه ولایت فقیه می مانند و گوش به فرمان رهبری هستند.

صالح اظهارداشت: ایمان والای مردم به مبانی دینی، ارزش های انقلابی و ولایت فقیه که ریشه در تفکر و فرهنگ ناب عاشورایی دارد، عاملی بود که حماسه نهم دی ماه در ایران اسلامی خلق شود.

وی در ادامه با قدردانی از هوشیاری مردم در نهم دی ماه این حضور را نقطه عطف انقلاب برشمرد و گفت: داشتن روحیه انقلابی، سردادن شعارهای دوران انقلاب و بصیرت از شاخص های اصلی حماسه نهم  دی است و ‌ مردم در این روز تاریخی و انقلابی آتش فتنه را برای همیشه خاموش کردند.

 جانشین نیروی انتظامی گیلان گفت: خلق‌ حماسه نهم دی سال ۸۸ از سوی مردم ولایتمدار ایران اسلامی، مبین مشروعیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهان و ایادی استکبار غرب است.

كشف 2300 برگه شرط بندي فوتبال (توتو) در تالش

وی افزود: ماموران پاسگاه طولارود اين شهرستان در پي اظهار نگراني مردمي مبني بر بازي قمار تحت عنوان پيش بيني فوتبال، موضوع را مورد بررسي خود قرار دادند.

 صالح اذعان داشت: ماموران در بررسي هاي خود از توزيع برگه هاي بازي پيش بيني فوتبال در داخل مغازه اي اطلاع حاصل و با رعايت قوانين صنفي از مغازه مورد نظر بازديد به عمل آورده و در اين بازرسي دو هزار و 300 برگه بازي پيش بيني فوتبال (توتو) كشف كردند.

 وی با بيان اينكه متهم مربوطه دستگير و پرونده اش در حال رسيدگي است، تصريح كرد: پليس از هيچ اقدامي قانوني برای تثبيت و ارتقا امنيت به ویژه امنيت اقتصادي و معيشتي كه از خواسته هاي به حق مردم است فرو گذار نکرده و با اخلال گران نظم اقتصادي مطابق متن صريح قانون عمل خواهد كرد.

دستگيري 8 خرده فروش و نگهدارنده  مواد مخدر دراجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در رودبار

جانشین نیروی انتظامی گیلان از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و دستگيري هشت خرده فروش و نگهدارنده مواد مخدر در رودبار خبر داد و گفت: در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و ارتقا سطح امنیت اجتماعی، پلیس های تخصصی این شهرستان با کمک عوامل انتظامی و یگان امداد سه خرده فروش و توزیع کننده و پنج نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگير کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسي بدني از اين افراد  مقدار 748 گرم تریاک، 70 گرم حشیش، 67 گرم شیشه، 4 گرم هروئین و 10 عدد آلات استمال شیشه از آنان كشف كردند.

صالح با اعلام اينكه متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضایي معرفي شدند ضمن قدرداني از همکاری و همراهي مردم با پليس از  شهروندان اين شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك با پل ارتباطي 110 تماس تا اقدامات لازم از سوی پلیس صورت گيرد.

دستگيري 2 سارق حرفه اي خودرو در رشت

وی ادامه داد: كارآگاهان پلیس آگاهي گيلان با دستگيري دو سارق حرفه اي خودرو، هشت فقره سرقت خودرو را كشف كردند.

جانشین نیروی انتظامی گیلان اظهارداشت: كارآگاهان آگاهي فرماندهي انتظامي استان با وقوع چندين فقره سرقت خودرو از اوائل تابستان سال جاري در يكي از محلات رشت، موضوع را به صورت ويژه در دستوركار خود قرار دادند.

وی افزود: كارآگاهان آگاهي در بررسي از سوابق سارقان و متهمان سابقه دار به شخصي بنام زاهد كه به تازگي از زندان آزاد شده بود مشكوك و با كنترل غير محسوس وي متوجه شدند كه نامبرده مترصد سرقت از خودروها است.

صالح اذعان داشت: كارآگاهان با توجه به مشاهدات مردمي و همچنين با اطمينان از نقش اين شخص در انجام سرقت، وي را با همكاري كلانتري 13 رشت دستگير كردند.

وی گفت: اين متهم در تحقيقات علمي، پليسي و پس از مواجه شدن با قرائن و دلائل موجود به صراحت به سرقت خودرو با همدستي فردي به هويت فرهاد اعتراف و در ادامه تحقيقات اين متهم نيز دستگير شده و دو متهم به هشت فقره سرقت خودرو با همدستي يكديگر اعتراف كردند.

جانشین نیروی انتظامی گیلان گفت: كارآگاهان با توجه به اعترافات متهمان، مالخر قطعات خودرو را نيز دستگير و چهارحلقه لاستيك با رينگ اسپرت، قفل فرمان، داشبورد خودرو، سپر، كولر، رادياتور، لاستيك و مقدار دو گرم شيشه و ترازوي توزين مواد مخدر از اين مالخر كشف شد. طرفين به همراه پرونده به دادسرا اعزام و با قرار صادره روانه زندان شدند.

کشف 2500 کیلو روغن سوخته خوراکی غیر مجاز و غیر بهداشتی در رودبار

وی همچنین از كشف دو هزار و 500 کیلوگرم روغن سوخته خوراکی غیرمجاز و غیربهداشتی در رودبار خبر داد و گفت: ماموران گشت کلانتری 13 بخش منجيل اين شهرستان به همراه عوامل ايستگاه بازرسي با تشدید اقدامات کنترلی در ایستگاه بازرسي و در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی نیسان وانت به رانندگی فردی 32 ساله به هویت معلوم اهل اردبیل و ساکن تهران که از مسیر جنوب به شمال در حرکت بود، مشکوک شده و با رعايت اصول ايمني اين خودرو را متوقف كردند.

صالح بيان داشت: ماموران در بازرسي از اين خودرو  115 حلب 17 کیلویی به وزن هزار و 955 کیلوگرم، 41 دبه پلاستیکی 10 کیلویی به وزن 410 کیلوگرم و 4 دبه پلاستیکی 20 کیلویی به وزن 80 کیلوگرم (در مجموع دو هزار و 445 کیلوگرم) روغن های سوخته خوراکی غیرمجاز و غیربهداشتی که بدون بارنامه و مجوز در حال حمل بود، کشف و ضبط و وی را دستگیر کردند.

وی در ادامه یادآورشد: پرونده قضایی در این رابطه تشکیل و متهم دستگیر شده روانه زندان شد.