حجت الاسلام والمسلمین خادمی کوشا مدیر گروه دانشهای وابسته به فقه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از آخرین وضعیت پروژه «قواعد استظهار» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین خادمی کوشا مدیر گروه دانش های وابسته به فقه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اعلام خبر اجرای پروژه «قواعد استظهار» در پژوهشکده فقه و حقوق، اظهارداشت: این پروژه بیان کننده اصول و قواعد کشف ظهور ادله و الفاظ و به دست آوردن ظواهر است.

وی ادامه داد: این پروژه توسط جناب حجت الاسلام و المسلمین رضا اسلامی عضو هیئت علمی پژوهشکده از سال 88  شروع شده و در قالب کتاب عرضه خواهد شد.

 کوشا اضافه کرد: فصل اول و قسمت هایی از فصل دوم این کتاب آماده شده و تا پایان سال تمام آن تکمیل می شود.

پروژه «روشهای بهره گیری از اهداف دین در اجتهاد» در حال انجام است

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی علی اکبریان مدیر گروه فلسفه فقه پژوهشکده فقه و حقوق از آخرین وضعیت پروژه «روش بهره گیری از اهداف دین در اجتهاد» خبر داد.
 
وی با اعلام خبر اجرای پروژه «روش‌های بهره گیری از اهداف دین در اجتهاد» در پژوهشکده فقه و حقوق، اظهار داشت: این پروژه که از سال 87 شروع شده، به صورت مجموعه نشست و مقالات است که تاکنون چند جلسه نشست علمی، با حضور حجت الاسلام  و المسلمین محمدتقی سبحانی، و حجت الاسلام  و المسلمین علیدوست و حضور اعضای هیئت علمی پژوهشکدهصورت گرفته است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه اضافه کرد: این پروژه توسط حجت الاسلام والمسلمین ضیایی فر انجام شده و در حال حاضر ویرایش علمی این نشست در حال اتمام است.

وی ادامه داد: این پروژه علاوه بر نشست شامل سه مقاله است که از آن میان، مقاله اینجانب به شورای پژوهشی ارسال و اصلاحات آن انجام شده، یک مقاله از جناب حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در حال نوشتن است که امیدواریم تا پایان سال شورای آن برگزار شود، و یک مقاله هم جناب حجت الاسلام و المسلمین ضیایی فر نوشته که ارزیابی آن انجام شده است و هنوز در حال تکمیل ارزیابی است که بعد از آن به شورای پژوهشی ارسال می شود.

مدیر گروه فلسفه فقه اضافه کرد: با اتمام دو مقاله ای که هنوز به پایان نرسیده، شورای پژوهشی نهایی انجام می شود و  بعد از انجام اصلاحات برای چاپ ارسال خواهد شد.

دریافت مجوز نشر دیجیتال توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

با دریافت مجوز نشر دیجیتال از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ناشر دیجیتال شد.

محمد پهلوانی مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اعلام خبر فوق گفت: پیرو مصوبه یازدهمین جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات پژوهشگاه مبنی بر اخذ مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان ناشر دیجیتال، این فرآیند از تیرماه امسال آغاز شد و بحول قوه الهی و با پیگیری همکاران اداره فناوری اطلاعات، گواهی نشر دیجیتال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به شناسه 1001319 توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر گردید.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: با دریافت این مجوز، تمامی واحدها و مراکز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می توانند با حفظ حقوق مادی و معنوی پژوهشگاه و با هولوگرام پژوهشگاه اقدام به نشر محتوای دیجیتال نمایند.

پهلوانی در پایان سخنانش گفت: با توجه به دریافت مجوز نشر دیجیتال، سیاستگذاری و برنامه ریزی نشر دیجیتال پژوهشگاه، توسط شورای راهبردی فناوری اطلاعات و نظارت بر فعالیتهای مرتبط، فرآیند انتشار و عرضه نهایی محصولات دیجیتال و اخذ مجوز از سازمانهای ذیربط در اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه انجام گیرد.