دامغان – خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان از درآمد 10 میلیارد ریالی موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان طی 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: درآمد موقوفات شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 58 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جاهد نجفی عمران پیش از ظهر دوشنبه در نخستین روز از هفته گرامیداشت وقف در جمع خبرنگاران در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد موقوفات شهرستان نسبت به 9 ماهه سال گذشته از رشد 58 درصدی برخوردار بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده طی سال گذشته تاکنون برای 25 موقوفه سند مالکیت اخذ شد، اضافه کرد: این اسناد برای 60 هزار متر مربع ملک موقوفی صادر شد که ارزش ریالی آنها 30 میلیارد ریال بوده است.


تعیین تکلیف حقوقی 9 فقره پرونده موقوفی در دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان از تعیین تکلیف حقوقی برای 9 فقره پرونده موقوفی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از سال گذشته تا پایان آذر ماه امسال 17 پرونده حقوقی ویژه موقوفات در مراجع قضایی شهرستان تشکیل شده است.

نجفی عمران خاطر نشان ساخت: ارزش ریالی این تعداد پرونده را 1.5 میلیارد ریال ذکر کرد.

636 موقوفه ثبت شده در بخش های تجاری دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان تصریح کرد: 636 موقوفه شهرستان در بخش های تجاری وجود دارد که به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین 29 موقوفه در حوزه آموزشی، یک هزار و 166 موقوفه در حوزه کشاورزی، پنج موقوفه در حوزه بهداشت و درمان، 16 موقوفه در حوزه صنعت و 78 موقوفه دیگر در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرستان و تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه فعالیت دارند.

اجرای طرح پیوند آسمانی برای نخستین بار در دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان از اجرای طرح پیوند آسمانی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج فرهنگی مقدس ازدواج در جامعه و کمک به خانواده نیازمند بوده که برای اجرای این طرح 80 میلیون ریال از سوی این اداره هزینه شده است.

نجفی عمران در خاتمه گفت: شهرستان دامغان یک هزار و 58 موقوفه، شش هزار و 50 رقیه، 198 مسجد، 14 حسینیه و 38 بقعه متبرکه دارد.

هفته گرامیداشت وقف از 9 تا 16 دی ماه سالجاری بوده و شعار این هفته با عنوان همه واقف باشیم نامگذاری شده است.

نرم افزار چند رسانه ای "وقف هدیه ماندگار" رونمایی شد

همچنین در این نشست از نرم افزار تخصصی چند رسانه ای وقف برای نخستین بار در استان سمنان در دامغان رونمایی شد.

طراح این نرم افزار در حاشیه برگزاری این آئین در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه برای تهیه نرم افزار مذکور از نیروهای متخصص بهره گیری شده است، افزود: موضوعاتی چون وقف، استفتائات انجام شده در موضوعات وقف از مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری؛ وقف از نگاه قرآن، آشنایی اجمالی و کلی با امامزادگان، شجره نامه، کلیپ و نماهنگ با موضوع وقف، پوستر نمایشگاهی و بازی کودکان با موضوع وقف طراحی شد.

احمد عالمی با اشاره به اینکه نرم افزار چند رسانه ای وقف با عنوان "وقف هدیه ماندگار" نامگذاری شده است، خاطر نشان ساخت: برای طراحی این نرم افزار 10 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست 200 نسخه از این نرم افزار چند رسانه ای تکثیر شد افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش خواهیم کرد تا تعداد بیشتری از آن تکثیر و در بین عموم مردم توزیع شود.

طراح نرم افزار تخصصی چند رسانه ای وقف یکی از اهداف اصلی تهیه این نرم افزار را ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد.

شهرستان دامغان یک هزار و 58 موقوفه، سه هزار و 50 رقیه، 198 مسجد، 14 حسینیه و 38 بقعه متبرکه دارد.