بجنورد - خبرگزاري مهر: نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه نقش ویژه ای در نشر معارف اهل بیت(ع) دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله حبيب الله مهمان نواز در جمع مديران و كاركنان اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي كه به مناسبت آغاز هفته وقف به ديدار وي رفته بودند بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

او ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در جامعه اسلامي، گفت: مسئله وقف از زمان قبل از اسلام نیز بوده و تمامی صحابه پیامبر اکرم (ص) که از توان مالی برخوردار بودند از خود وقفی را بجای گذاشته اند.

آيت الله مهمان نواز با بیان این که سازمان اوقاف و امور خیریه نقش ویژه ای در نشر معارف اهل بیت (ع) دارد، افزود: اگر کارتان را توام با اخلاص انجام دهید در واقع کمک به خدا و دین خدا کرده اید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز با تسلیت سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) به اهمیت خدمت در اداره اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: خدمت در سازمان اوقاف خدمت به ثقلین است.

حجت الاسلام سیف اله سهرابی در این دیدار گزارشی از عملکرد یکساله این اداره کل را ارایه داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک علما و مردم و تاکید رهبری به نیات واقفان عمل کنیم.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری همچنين عصر دوشنبه در دیدار سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی كه برای شرکت در همایش حماسه سیاسی دانشجویان بجنورد به مناسبت سالگرد حماسه 9 دی به بجنورد سفر کرده بود، نيز با گراميداشت نهم دي ماه، اظهار كرد: حماسه 9 دی جزو روزهای پرافتخار انقلاب اسلامی است که پیروی دلهای مردم از ولایت را به دشمنان نشان داد.

آیت الله حبیب الله مهمان نواز گفت: ملت بصیر ایران در 9 دی به خیابان آمد و اطاعت خود از ولایت را آشکارا به نمایش گذاشت.

وی خطاب به دشمنان، افزود: ملت ایران با بصیرت دینی و اسلامی خود در برابر دشمنان ایستاده است و هرگز از راهی که انتخاب کرده فاصله نخواهد گرفت.

آیت الله مهمان نواز رمز پیروزی ملت ایران را بصیرت دانست و گفت: این ویژگی ملت ایران باعث شده تا در برابر همه تهدیدهای دشمنان، مقاوم به راه خود ادامه دهد.

وی افزود: ملت ایران مفتخر است در برابر همه مسائل و مشکلات به وجود آمده از ناحیه دشمنان نظام ایستاده و با عنایت و لطف خداوند سربلند باقی خواهد ماند.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبري به برکات انقلاب اشاره کرد و گفت: برکات به دست آمده از انقلاب در این مملکت قابل قیاس با سایر ممالک نیست زیرا مسئولان نظام با بصیرت کامل وارد خدمت شده اند و امروز افتخارات آنان را در ارائه خدمت به مردم لمس می کنیم.