بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس تا فردا مواج و طوفانی است.

نادر شفی‌خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارندگی‌های دو روز اخیر در استان بوشهر تقریبا کل استان را تحت تاثیر قرار داده است و بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان گناوه است که تا ساعت 9 . 30 دقیقه صبح امروز بیش از 31 میلیمتر بارندگی داشته است.

وی به وضعیت بارندگی در دیگر نقاط استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: در جزیره خارگ 17 میلیمتر، دیلم10 میلیمتر، کنگان شش میلیمتر و در دیر نیز دو میلیمتر بارندگی تا ساعت 9 و 30 دقیقه گزارش شده است که بارندگی‌ها پس از این ساعت نیز ادامه داشته است و گزارشات تکمیلی را بعدا اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در ارتباط با وضعیت خلیج فارس نیز گفت: ارتفاع موج در خلیج فارس تا 1.5 متر و در برخی موارد تا 1.8 متر هم می‌رسد و ما نیز الاعیه‌ای را در ارتباط با وضعیت جوی صادر کرده‌ایم و خواسته‌ایم که از سفرهای دریایی غیرضرور پرهیز شود.

ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر از هفته آینده

وی از تداوم بارندگی‌ها در بخش‌های جنوبی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر تا فردا به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت که پیش‌بینی می‌شود بارندگی‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از شدت بیشتری برخوردار باشد.

شفی‌خدایی همچنین از ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر از هفته آینده خبر داد و خاطرنشان ساخت: این سامانه از روز شنبه و یکشنبه نقاط مختلف استان بوشهر را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در برخی از نقاط شهرستان دیلم و شهرستان گناوه شاهد بارش تگرگ نیز بوده‌ایم.