سمنان - خبر گزاري مهر: استان سمنان با توجه به اینکه بیش از 550 کیلومتر از مسیر هزار کیلومتری تهران - مشهد از آن می گذرد و این مهم می طلبد تا مسئولان استان همواره آماده ارائه خدمات به مسافران و خصوصا زائران ثامن الحجج (ع) باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان سمنان به عنوان بین الحرمین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس و همچنین بی بی فاطمه معصومه (س) در شهر مقدس قم همواره یکی از پر تردد ترین محورهای مواصلاتی کشور را به خود اختصاص داده است که این مهم عزم مسئولان و مردم این استان را در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران و خصوصا زائران اهل بیت پیامبر اسلام (ص) بیشتر می کند.

استقرار 21 اکیپ برف روبی در محورهای برفگیر استان سمنان

معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان سمنان از مستقر بودن 21اكيپ برف روبي در گردنه ها وجاده هاي برف گير استان سمنان خبر داد.

سيد علي  اشراقي اظهار داشت: در ايام تعطيلات 21 اكيپ برف روبي با استعداد 144 دستگاه ماشين آلات و 188پرسنل در گردنه ها و جاده هاي برف گير آماده ارائه خدمات  به مسافران هستند.

وي در ادامه از فعاليت 10تيم گشت راهداري طی اين ايام خبر داد و افزود: بيشتر اين گشت ها در جاده تهران – مشهد مستقر شده اند.

خستگي و خواب آلودگي بيشترين دلیل بر بروز حوادث در محور تهران - مشهد

معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاكيد بر اينكه با توجه به شرايط جوي، راه هاي استان سمنان مشكلي ندارد گفت: مسافراني كه از مسير عباس آباد - كاهك در حركت هستند به علت قديمي بودن اين محور احتياط بيشتري كنند.

اشراقي از رانندگان وسایل نقلیه خواستار رعایت سرعت مجاز شد و عنوان كرد: در محورهايي كه جديد احداث شده است حركت با سرعت بالا امكان واژگوني خودرو را دارد.

وي با اشاره به اين مطلب كه بيشترين حوادث در محور تهران - مشهد به علت خستگي و خواب آلودگي رانندگان  است به رانندگان توصيه تا در زماني كه احساس خستگي يا خواب آلودگي كردند در اولين مكان  استراحت كنند.

اشراقي  در خاتمه افزود: مركز مديريت راه  اداره  كل راه و ترابري با شماره تلفن 02732227105 در طول شبانه روز پاسخگوي مردم است.

بار ترافيكي از روز جمعه سنگين مي شود

فرمانده پليس راه استان سمنان نیز در گفتگو با مهر از ريزش برف در مناطق كوهستاني، فولاد محله، محور سمنان - فيرزكوه و محور سمنان - دامغان خبر داد.

سرهنگ عليرضا رضوي خبير با تاكيد بر رعايت سرعت مطمئنه، رعايت فاصله بين خودروها و استفاده از زنجير چرخ در صورت نياز، از رانندگان خواستار اين شد در صورت رخ دادن حادثه خودرو را از معبر اصلي خارج و به سمت راست بلوار هدايت كنند.

وي  با اشاره به اين مطلب كه در اين دو روز  مشكل خاصي براي تردد وجود ندارد اظهار داشت: بار ترافيكي روز جمعه سنگين است كه آن را هم با حضور تيم هاي گشتي و قوانين كنترل خواهيم كرد.

رضوي خبير ضمن تاکید بر پرهیز هموطنان عزیز از مسافرت غیر ضروري خاطر نشان كرد: مردم مي توانند از فردا براي كسب اطلاعات بيشتر از وضعیت جاده ها با شماره تلفن 3303021 تماس حاصل کنند.

ورود موج هوای سرد از اواسط شب گذشته به استان سمنان

مدير كل  هواشناسي استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينكه از اواسط شب گذشته موجي از هوای سرد وارد این استان شده است اظهار داشت: تا صبح روز جمعه شاهد اين موج در استان خواهيم بود.

غلامرضا حسني غربا  تصريح كرد: اين موج در نواحي شمالي همراه با برف و در نواحي مركزي و جنوبي همراه با  بارش برف و باران است.

وي با اشاره به اين مطلب كه صبح روز جمعه اين موج به تدريج از استان خارج مي شود عنوان كرد: از اوايل هفته آينده شاهد كاهش دما بين سه تا پنج درجه  در نقاط مختلف استان هستيم.

20 بقعه متبرکه استان سمنان آماده میزبانی از زائران امام هشتم (ع)

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این گفتگو با اشاره به اجرای طرح "قدوم آسمانی" تا رسیدن به امام مهربانی در این استان گفت: همزمان با ایام شهادت امام رئوف20 بقعه متبرکه استان آماده میزبانی از زائران آن امام رئوف شدند.

حجت الاسلام عبدالله واحدی ضمن اشاره به ارادت مردم ایران اسلامی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تصریح کرد: همه ساله مشاهده می کنیم خیل عظیمی از ارادتمندان به خاندان اهل بیت بالاخص حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در ایام شهادت این امام بزرگوار با پای پیاده عازم زیارت ایشان می شوند.

وی شور و شعف وصف ناپذیر این افراد برای زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) را علت اصلی تحمل سختی راه طولانی سفر بیان داشت و گفت: بر ما واجب است که از این عزیزان به نحو احسن میزبانی کنیم.

فضای معنوی امامزادگان آماده میزبانی از زائران امام رضا (ع)

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به لزوم مشارکت سایر دستگاه های فرهنگی استان در اجرای طرح "قدوم آسمانی" اظهار داشت: اجرای مطلوب این طرح مشارکت سایر نهاد ها از جمله هلال احمر، بسیج، اورژانس را می طلبد.

واحدی، خواستار تشکیل یک ستاد استانی جهت برنامه ریزی مناسب از زائران شد و افزود: به منظور اجرای مطلوب این طرح لازم است مسئولان ارشد استان همراه اداره کل اوقاف و امور خیریه باشند تا وظیفه میزبانی را به نحو احسن به جا آوریم و زائران با خاطره ای خوش از استان ما عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه حرکت مردم در قالب کاروان های پیاده به صورت خود جوش انجام می شود اظهار کرد: با توجه به بعد معنوی این سفر باید از فضای معنوی امامزادگان برای میزبانی از این عزیزان استفاده کنیم تا با توقف در این اماکن علاوه بر رفع خستگی از معنویت این اماکن نیز بهره مند شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین در خاتمه از برنامه ریزی جهت آماده سازی حداقل یک مکان در هر شهرستان برای استحمام زائران، توزیع غذای گرم و توزیع بسته های فرهنگی با محتوای معرفت افزایی زائر خبر داد.

.................................
گزارش اعظم سالار