بجنورد- خبرگزاري مهر: معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي با تاكيد بر اين كه لازم است نگاه مديران استاني به رسانه‌ها اصلاح شود، گفت: بخش زيادي از مشكلات رسانه‌هاي استان مربوط به بسته بودن نگاه مديران ادارات خراسان شمالي به رسانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان شنبه شب در نشست با مدیران رسانه‌های خراسان شمالي با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه همه جانبه جامعه، اظهار كرد: توسعه و پيشرفت يك منطقه تنها از طريق واريز شدن اعتبارات انجام نمي شود بلكه در اين ميان بايد نقش رسانه‌ها به عنوان عاملي فرهنگ‌ساز نيز مورد توجه قرار گيرد.

وي در ادامه از رسانه‌هاي استاني خواست تا براي موفقيت و جذب مخاطب، به تنوع سليقه‌اي و خواسته‌هاي مخاطبان توجه داشته باشند و فعاليت‌هاي خود را حرفه‌اي‌تر كنند.

نوروزيان افزود: اكنون در خراسان شمالي با وجود نيروهاي توانمند در عرصه رسانه، حرفه اي شدن رسانه‌ها كمتر مورد توجه قرار گرفته و لازم است در اين زمينه سرمايه گذاري مناسبي صورت گيرد.

به گفته وي رسانه هاي استان مي بايد در كنار اتحاد و همدلي، با پاسخ گويي به سليقه مخاطبان، رقابت سازنده‌اي براي جذب بيشتر مخاطب داشته باشند اما در كنار اين رقابت از خنثي كردن يكديگر نيز خودداري كنند.

اين مسئول اظهار داشت: در اين راستا لازم است تا رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در آنها، به صورت حرفه‌اي‌تري فعاليت كنند چرا كه اگر خبرنگاران حرفه‌اي‌تر شوند رسانه نيز پيشرفت كرده و به تبع اين پيشرفت، تنش ها در جامعه كمتر مي شود.

به گفته نوروزيان در كنار اين مسائل بخش عمده اي از مشكلات رسانه‌ها و خبرنگاران استان نيز به دليل بسته بودن نگاه مديران دستگاه‌هاي خراسان شمالي در مورد رسانه‌ها است و در اين زمينه مي بايد سواد رسانه اي مديران افزايش يابد.

وي با تاكيد بر اصلاح نگاه مديران استاني به رسانه‌ها، افزود: براي اصلاح نگاه مديران دستگاه‌هاي خراسان شمالي در مورد رسانه‌ها لازم است دوره‌هاي آموزشي ويژه اي براي آنها برگزار شود.

نوروزيان همچنين بر برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه خبرنگاران در استان نيز تاكيد كرد و گفت: رسانه‌هاي نوشتاري خراسان شمالي با فعال شدن در فضاي مجازي، از دامن زدن به مسائل قوميتي در استان جلوگيري كنند.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي همچنين از مسئولان روابط عمومي دستگاه‌هاي استان نيز خواست كه فعاليت خود در فضاي مجازي را افزايش دهند.

گفتني است، در اين نشست فعالان رسانه هاي استان مشكلات و كاستي هاي موجود در اين بخش را مطرح و بررسي كردند.