دبیر ستاد تدارکاتی بازی های آسیایی و المپیک که بعد از کاندیدا شدن برای انتخابات کمیته ملی المپیک گفته بود" افشارزاده بیاید، انصراف می دهم"، گفت: حالا هم روی حرفم هستم و اگر وی بخواهد، از انتخابات کناره گیری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر رحیمی، دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک روز گذشته برای دو پست دبیرکلی و نایب رئیسی کمیته ملی المپیک کاندیدا شد. وی زمانی ثبت‌نام خود برای حضور در انتخابات را انجام داد که هنوز بهرام افشارزاده اقدامی جهت ثبت‌نام انجام نداده بود. در همین راستا رحیمی اعلام کرد در صورتیکه بهرام افشارزاده کاندیدا شود، من کناره‌گیری خواهم کرد. 

بهرام افشارزاه اما در آخرین دقایق باقی مانده به پایان مهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت‌نام خود را انجام داد. با این اوصاف آیا رحیمی همچنان روی حرف خود است و از انتخابات کناره‌گیری خواهد کرد؟

دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر پاسخ این پرسش را اینچنین داد: من با هماهنگی بهرام افشارزاده در انتخابات شرکت کردم و با هماهنگی او هم برای ماندن یا کناره‌گیری از انتخابات تصمیم می‌گیرم.

وی با تاکید دوباره بر اینکه با اجازه افشارزاده برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرد، ادامه داد: طی چند سال گذشته در تمام رویدادها من معاون افشارزاده بودم. حالا هم فکر نمی‌کنم که رقیب او در انتخابات کمیته ملی المپیک هستم کمااینکه شاید هم شرایطی پیش بیاید که به واسطه آن تصمیم به کناره‌گیری بگیرم.

رحیمی با اشاره به دیگر افرادی که برای پست‍های مختلف کمیته ملی المپیک به خصوص دبیرکلی و نایب رئیسی کاندیدا شده اند، تصریح کرد: همه افرادی که کاندیدا شده‌اند هدفی داشته و حتما قابلیت‌هایی در خود دیده که اقدام به کاندیدا شدن کرده است. در مجموع فضای خوبی ایجاد شده است. خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان هم به انتخابات ورود نکرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که پیش از این و در بسیاری از مواقع در برگزاری انتخابات دخالت می‌شد و از پیش معلوم بود که گزینه ریاست ودبیرکلی چه کسانی هستند و به همین دلیل برخی روز مجمع استعفا می‌دادند و همین باعث می‌شد که بازار رقابت داغ نباشد. در حالیکه با توجه به ثبت‌نام‌های انجام شده قعطا برای بر عهده گرفتن هر 11 پست رقابت داغی را شاهد خوبیم.

"زمانیکه به عنوان عضو مجمع انتخاب شدید، اینگونه عنوان شد که شما بنا به تصمیم علی‌آبادی در این جمع قرار گرفته‌اید و برنامه به گونه‌ای است که کاندیدای دبیرکلی خواهید شد. اتفاقی که حالا افتاده و شما کاندیدای دبیرکلی شده‌اید"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم. اعضای مجمع با انتخاب اعضای هیات اجرایی معرفی شدند نه یک فرد. ضمن اینکه الان کیومرث هاشمی هم که کاندیدا شده شرایطی مانند من دارد. ضمن اینکه من فقط برای نایب رئیسی کاندیدا نشده‌ام.

دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک در پاسخ به این پرسش پایانی که "در صورتیکه تصمیم به انصراف بگیرید آیا فقط از دبیرکلی انصراف می‌دهید"؟، گفت:من با هماهنگی افشارزاده در هر دو پست دبیرکلی و نایب رئیسی ثبت‌نام کردم و با هماهنگی وی هم تصمیمم را برای ماندن در انتخابات، انصراف از یکی از آنها با هر دو می‌گیریم.