دشتستان - خبرگزاری مهر: امام جمعه برازجان با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای مقابله با این معضل اجتماعی نیازمند مشارکت همه ارگان‌ها و نهادها داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح ظهر دوشنبه در چهل و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان اظهار داشت: مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر به ویژه دهه آخر صفر در شهرها و روستاهای دشتستان با شور وشعور مردمی برگزار شد.

امام جمعه شهر برازجان افزود: بهترین محور برای وحدت و همدلی ائمه اطهار (ع) هستند و مردم ما به‌خاطر عشق و علاقه دیرینه‌ای که به ایشان دارند، با حضور و جان و مال خود مجالس را گرم می کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان ابراز داشت: مردم به خاطر اعتقادات پاک و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا در مراسم شهید گنجی شرکت کردند ولی افراد خاصی که تاکنون در مراسم شهدایی حضور نیافته‌اند، به‌منظور اغراض سیاسی شرکت کرده بودند.

مصلح  تاکید کرد: متاسفانه در این مراسم مسائلی مطرح شد که هیچ ربطی به مکتب و راه شهدا نداشت و سخنران مراسم نیز اشاره به سیاسی بودن شهرستان و اغراض سیاسی موجود در یادواره کرد.

وی با اشاره به برگزاری پیاده روی عاشقان ولایت دربرازجان تا امامزاده ابراهیم (ع) گفت: بسیاری از پیاده روی های گذشته که با اعلام جوایزی نیز همراه بودند، با شرکت پنج تا 10هزارنفر انجام می شد ولی این پیاده روی با حضور حدود 40هزارنفر ازمردم مؤمن و همراه با سینه زنی و عزاداری اجراشد.

حجت الاسلام مصلح خواستار تداوم برنامه در سال های آینده و همکاری بیش از پیش ادارات شد.

افزایش آمار طلاق در استان بوشهر/ لزوم مقابله با این معضل

امام جمعه برازجان دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای مقابله با این معضل اجتماعی نیازمند مشارکت همه ارگان‌ها و نهادها داریم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را برای پیشگیری از طلاق اعلام کنند و در حوزه های فعالیت خود، اقدامات مناسبی را به انجام برسانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتستان با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های مختلط در مدارس و دانشگاه ها به افزایش طلاق کمک می کند، افزود: برگزاری کلاس، همایش، نمایشگاه و تالیف کتب و تولید آثار هنری می تواند نقش به‌سزایی در پیشگیری از طلاق دربین جوانان شود.