مشهد - خبرگزاري مهر: بي‌توجهي به اصول انبارداري براي دومين بار در يك ماه در كارگاه توليد كارتن تخم مرغ در مشهد حادثه‌ساز شد و دراين حريق كارگران مقصر گستردگي آتش شناخته شدند.

سرپرست ایستگاه 21 و 29 سازمان آتش نشانی مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: بي‌احتياطي كارگران وعدم رعايت اصول ايمني و تاخير در اطلاع به آتش نشاني سبب گسترش آتش شد.

وي همچنين تاكيد كرد: قرار گرفتن برخي انبارها در مجاورت منازل مسكوني خطرآفرين است و متاسفانه اين كارگاه براي دومين بار دچارحريق مي شود.

به گفته ايوب خجسته اين حريق گسترده  با همت 15 آتش نشان و با 7 دستگاه خودرو سنگين آتش نشاني از چهار ايستگاه اطفا شد.

وي علت اصلي اين دست حوادث را انبار داري غير اصولي وعدم رعايت نكات ايمني ذكر كرد و گفت: در اين آتش سوزي و در انبارهايي كه در مجاورت منازل قراردارند آتش نشانان بايد با سرعت بيشتري آتش را مهار كنند تا از سرايت آتش به مجتمع هاي تجاري و منارل مسكوني مجاور جلوگيري شود.

خجسته ادامه داد: در اين آتش‌سوزي نيز آتش نشانان در 28 دقيقه و با قطع برق و گاز و محاصره آتش شعله‌ها را مهار و از سرايت به اماكن مجاور و انفجار سيلندرهاي هواي داخل انبار جلوگيري شد.

وي توضيح داد: كارگران كه با اقدام ناشيانه و بازكردن پنجره‌هاي كارگاه اكسيژن بيشتري به شعله آتش رساندند به نوعي مقصر گسترش آتش بودند.

سرپرست ایستگاه 21 و 29 سازمان آتش نشانی مشهد عنوان كرد: بي‌اطلاعي كارگران و كارفرمايان از موارد ايمني علت اصلي اين گونه حوادث است كه در اين حادثه نيز كارگران شانه‌هاي تخم مرغ را بر روي كوره داغ قرار داده و سبب آتش‌سوزي شدند.

به گفته خجسته خوشبختانه اين حادثه خسارت جاني نداشت اما خسارت مالي اين آتش سوزي سنگين بود.