مشهد - خبرگزاري مهر: شهردار مشهد گفت: همكاري شهرداری مشهد با هرات افزايش خواهد یافت و مبادلات اقتصادی با خراسان رضوی رونق می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی عصر دو شنبه در دیدار با سرکنسول افغانستان در مشهد اظهار كرد: مدیریت شهر مشهد به هرات به عنوان خواهرخوانده تجربیات خود را منتقل می کند.

وي بيان كرد: اجراي توافق خواهرخواندگي با شهر هرات افغانستان به دلايلي از سوي اين كشور تا كنون به مرحله اجرا نرسيده است.

مرتضوي مهاجران و مردم اين كشور را نيز ازخيل زائران امام رضا(ع) بر شمرد و گفت: ارائه خدمات به زائران افغاني را وظيفه خود مي دانيم.

وي با اعلام آمادگي براي همكاري و خواهر خواندگي با شهر هرات عنوان كرد: همكاري شهرداری مشهد با هرات رو به افزايش است و ادامه خواهد داشت.

مرتضوي با تاكيد براينكه مديريت شهري مشهد تجربيات خود را در اختيار كشورهاي همسايه از جمله هرات افغانستان به عنوان خواهرخوانده خواهد گذاشت افزود: مردم ايران و افغانستان مشتركات فرهنگي دارند و همكاري خود را باهم گسترش خواهند داد.

وي ابراز اميدوراي كرد كه مشكلات مهاجران افغاني در ايران هر چه زودنر با تعامل و ساماندهي برطرف شود.

در مبادلات اقتصادي بين دو كشور خراسان رضوي نقش پر رنگي دارد

همچنين سرکنسول افغانستان در مشهد علاقمندي مديران شهرهرات به همكاري و گسترش روابط با مشهد را اعلام كرد و تاكيد كرد: از تجارب مديريت شهري مشهد استفاده خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه سهم صادرات ايران يه افغانستان 30 درصد بوده است گفت: در مبادلات اقتصادي بين دو كشور خراسان رضوي نقش پر رنگي دارد و در حال گسترش است.

 محمد امین صدیقی اظهار كرد: شهرداري مشهد تعاملات خوبي با افغانستان داشته است و ملت افغانستان خود را از مردم ايران جدا فرض نمي كند.

وي عنوان كرد: با وجود برقراري حكومت جديد در افغانستان هنوز وضعيت زندگي دراين شهرها مناسب نيست و مهاجران شرايط مناسبي براي بازگشت ندارند.

به گفته صديقي شهرهای افغانستان علاقمند به استفاده از تجربه‌های مدیریت شهری مشهد هستند.

سرکنسول افغانستان در مشهد با اشاره به اینکه 30 درصد از صادرات ایران به افغانستان سهم خراسان رضوی بوده است بيان كرد: صادرات ایران به افغانستان قرار بر افزایش داشت که این روند کند شد اما طی دو ماه گذشته رونق یافت.