شهرکرد - خبرگزاری مهر: پیر مرد 70 ساله ای که در میان برف و کولاک در ارتفاعات سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری محاصره شده بود و دچاره عارضه جسمانی شده بود از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، یک پیرمرد 70 ساله به همراه یک نفر دیگر که در ارتفاعات منطقه سبزه کوه استان چهارمحال و بختیاری در محاصره برف وکولاک و سرما قرار گرفته بودند از مرگ حتمی نجات یافتند.

این پیرمرد 70 ساله که دچار عارضه جسمانی از نوع سکته شده بود به همراه یک نفر دیگر در برف به ارتفاع حدود یک متر و سرما و کولاک گیر افتاده بودند که توسط نیروهای هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری نجات یافتند.

این پیرمرد 70 ساله هم اکنون در بیمارستان بروجن تحت مراقبتهای ویژه است و دارای سطح هوشیاری پایین است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نجات پیرمرد 70 ساله از میان برف و کولاک در کوهستان به خبرنگار مهر گفت: ساعت 10 و30 دقیقه صبح روز دوشنبه به هلال احمر چهارمحال و بختیاری برای کمک رسانی به دو نفر در ارتفاعات سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری خبر داده شد.

برومند جهانگیری اذعان داشت: سریعا 20 نفر نیروی امدادی به همراه تجهیزات کامل با سه خودرو به محل اعزام شدند و نیروهای امدادی پس از پیمودن مسیر به مدت یک ساعت با خودرو و سپس پیاده روی در برف به طول دو کیلومتر به این دو نفر که در محاصره برف و کولاک قرار گرفته بودند رسیدند و آنها را از مرگ حتمی نجات دادند.

وی تصریح کرد: نیروهای امدادی هلال احمر این پیرمرد را به بیمارستان بروجن انتقال دادند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: بارش شدید برف در استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای صبح روز دوشنبه آغاز شد و بارش آنقدر شدت داشت که موجب بسته شدن راههای ارتباطی روستایی و لغزندگی جاده های اصلی شده است.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری از شب گذشته تاکنون به صورت یکسره در حال امدادرسانی هستند.

وی تصریح کرد: کمک رسانی به خودروهای دچار حادثه شده در جاده ها، اسکان مسافران، در اختیار گذاشتن پتو و لوازم گرمایش و غذا برای کسانی که در جاده ها دچار مشکل شده اند و... از نمونه خدمات هلال احمر از شب گذشته تاکنون بوده است.

بارش برف از ابتدای صبح دوشنبه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.