رئیس کمیته فوتسال می‌گوید جلوگیری از بازی هفت تیم لیگ برتری در هفته شانزدهم، تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ بوده و او فقط مجری مصوبات است. افتخاری همچنین با انتقاد از تیم‌های بدهکار می‌گوید چطور تیم‌هایی که برای لیگ میلیاردی هزینه می‌کنند، لَنگ پرداخت 30 میلیون تومان هستند.

سیدرضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر،  درباره انتقاداتی که نسبت به پرداخت بدهی هفت تیم لیگ برتری و جلوگیری از بازی آنها در هفته شانزدهم می‌شود، اظهار داشت:ما دقیقا مصوبات هیات رئیسه را اجرا می‌کنیم. این تصمیم، تصمیم من نیست. من فقط مجری مصوبات هیات رئیسه هستم. در همین هیات رئیسه مدیرعامل سه باشگاهی حضور دارند که اتفاقا تیم خودشان هم بدهی دارد.

* از فرصت‌هایی که دادیم استفاده‌های دیگر کردند
وی ادامه داد: قرار بود اگر تا تعطیلات نیم فصل این بدهی پرداخت نشود، بازی‌ها را لغو کنیم. ما حتی یکی، دو هفته دیگر هم مهلت دادیم ولی دیدیم از این فرصت‌ها استفاده‌های دیگری می‌کنند.

* جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال
رئیس کمیته فوتسال خاطرنشان کرد: به درخواست تیم‌های معترض، یک جلسه‌ای را با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال پیش بینی کردیم تا صبح روز شنبه برگزار شود. ما از مدیران باشگاه‌ها دعوت کردیم تا در این جلسه حضور یابند و با کفاشیان صحبت کنند. من حتی از هیات رئیسه سازمان لیگ هم خواستم در این جلسه باشد تا خودشان پاسخگو باشند؛ چرا فقط من باید جواب باشگاه‌ها را بدهم؟!

* تیم‌های بدهکار فرافکنی می‌کنند
افتخاری افزود: به نظرم تیم‌های بدهکار فرافکنی می‌کنند وگرنه همه می‌دانند 30 میلیون تومان پول برای باشگاهی که چند میلیارد تومان هزینه کرده، رقم قابل توجهی نیست که در پرداخت آن سخت گیری می‌کنند.

* با پول باشگاه‌ها هزینه داوری هم در نمی‌آید
وی با اشاره به شرایط نامناسب مالی فدراسیون فوتبال، تاکید کرد: با پولی که باشگاه‌ها بابت حضور در لیگ برتر می‌دهند، حتی هزینه داوری‌ها و اعزام نمایندگان هم در نمی‌آید. فدراسیون فوتبال چه گناهی کرده است که باید با این شرایط و کمبود بودجه این هزینه‌ها را تقبل کند.

* چطور تیم‌‌ها لَنگ 30 میلیون تومان هستند؟
رئیس کمیته فوتسال همچنین یادآور شد: تیم‌هایی که این همه هزینه می‌کنند چطور لَنگ 30 میلیون تومان هستند؟ آنها برای توجیه کار، مسائلی را مطرح می‌کنند که فقط خودشان را کوچک می‌کنند.

* کفاشیان می‌تواند رای ما را وتو کند
افتخاری با تاکید بر اینکه کمیته فوتسال طبق قانون عمل می‌کند، گفت: ما هیچ کاری را خلاف قانون انجام نداده‌ایم و تمام تصمیمات ما منشا قانونی دارد. حالا هم اختیار با علی کفاشیان است. او می‌تواند بعد از شنیدن نظر باشگاه‌ها رای ما را وتو کند و یا می‌تواند باشگاه‌ها را ملزم کند این پول را بپردازند.